۲۹۰۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر رهبری در بخش آب خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان برای اجرای طرح های مدیریت آب جذب شد که این رقم حدود سه برابر رقم اعتبارات مندرج در مصوبات سفر است.

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی روز چهارشنبه همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ اظهار کرد: اگر این اتفاق رقم نمی خورد در اجرای طرح ها و پروژه‌های آب استان حداقل با یک عقب ماندگی ۱۰ ساله مواجه بودیم.

وی افزود: مهمترین طرح هایی که از محل سفر مقام معظم رهبری اعتبار دریافت کردند پروژه‌های آبرسانی به شهرهای مهم استان شامل طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره که به کندی پیش می‌رفت و با ابلاغ اعتبارات سفر رهبری اجرای این طرح سرعت گرفت و در زمان کوتاهی وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی یادآور شد: تزریق اعتبار به طرح آبرسانی شهر شیروان، آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم و همچنین سدهای نیمه تمام استان از جمله سد سومبار، سد گلول از دیگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود که در یک بازه زمانی کوتاه وارد مرحله بهره‌برداری شدند.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر که به دلیل محدودیت‌های تامین اعتبار از سوی وزارت نیرو در سال های گذشته اجرای آن زمان‌بر شد، آبگیری سد گلمندره و بهره‌برداری از آن بود که این پروژه هم با تامین اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری به میزان هفت برابر آنچه که در مصوبات سفر بود اکنون به مراحل خوبی رسید و در آینده بسیار نزدیک شاهد آبگیری این سد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد با مجموع گنجایش ذخیره حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha