۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85255128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل ۳۰۰ طرح نیمه تمام آبرسانی در اولویت وزارت نیرو است

خرم آباد - ایرنا - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: حدود ۷۰۰ طرح نیمه تمام حوزه آبرسانی دولت های گذشته در دولت سیزدهم شناسایی شد که تکمیل حدود ۳۰۰ مورد از این تعداد در دستور کار این وزارتخانه است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد جوانبخت" روز چهارشنبه در آیین آبرسانی به یک شهر و ۲۰‌ روستای الیگودرز، اظهار کرد: ایران کشوری کم آب است ، اما لرستان جزو استان های پربارش کشور است که به دلیل کمبود زیرساخت ها نتوانسته از این منابع استفاده کند.

وی با بیان اینکه اکنون شکل زندگی مردم متفاوت شده است افزود: در گذشته به شکل طبیعی معیشت مردم اداره می شد اما اکنون نیازمند زیرساخت های مدرن هستیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به توسعه مصرف و تغییر شرایط اقلیمی تاکید کرد: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پروژه آبی نیمه تمام در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم وجود داشت که هر کدام برای یک نیاز آبی و رفع یک مشکل اساسی از یک منطقه تعریف شده بودند که به دلیل کمبود اعتبار و بحث های اجتماعی متوقف و نیمه توقف رها شده بودند.

جوانبخت ادامه داد: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پروژه اولویت دار از این تعداد که می توانستند مشکلات بزرگی از مردم را برطرف کنند ، در دولت سیزدهم شناسایی و پروژه های مربوط به استان لرستان مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پر آبی لرستان باعث شده است بخشی از نوع مصارف شکل خود را همچون گذشته حفظ کند ، اما با توجه به اهمیت، پروژه های این استان مورد توجه قرار گرفت.

تکمیل ۳۰۰ طرح نیمه تمام آبرسانی در اولویت وزارت نیرو است

معاون وزیر نیرو یادآور شد: ۱۰ سد در دست اجرا در استان لرستان قرار گرفته و پروژه های انتقال، شبکه های توزیع فاضلاب در حال اجرای این استان نیز در اولویت وزارت نیرو هستند و به صورت مستمر پیشرفت تامین مالی آنها تحت پیگیری است تا بخشی از مشکلات آبی این استان برطرف شود.

جوانبخت با بیان اینکه تامین آب شرب یک اولویت است ، اما به این معنا نیست که آب کشاورزی و صنعت دور از نظر بماند، ادامه داد: جهاد آبرسانی در زمان تدوین، شرایط آب روستاها را در راستای عدالت محوری مورد توجه قرار داد و تامین آب شرب روستایی از نکات اصلی و دغدغه وزارت نیرو است.

وی عنوان کرد: ۱۰ هزار روستای محروم از آب سالم در فاز نخست این طرح بهره مند می شوند و در مراحل تکمیلی ممکن است به ۲۰ هزار روستا هم برسد ، همچنین هدف مهم آبرسانی به روستاها برای توسعه عدالت در دستور کار مسوولان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، برای آبرسانی به ۲۰ روستای متاثر از طرح "قمرود" و شهر "شاپورآباد" الیگودرز رقمی نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث یک باب تصفیه خانه و عملیات لوله گذاری، حفرچاه، احداث مخزن، احداث شبکه آب و نیرو رسانی هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha