پژوهشگران دانشگاه آزاد اردبیل در بین ۲ درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - دانشگاه استنفورد فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر حوزه‌های علمی جهان را معرفی کرد که در آن نام سه پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ثبت شده است.

به گزارش ایرنا ، محمد ضعیفی‌زاده ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: بر اساس پژوهشی که دانشگاه استنفورد و بر اساس شاخص‌ها و داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام داده ، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی ، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی و افراد برتر حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

وی افزود: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله است و در مجموع هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

ضعیفی‌زاده ادامه داد: در این گزارش که اخیرا منتشر شده دکتر نورالدین قدیمی، دکتر الهام عزت‌زاده و مجید خیاط نژاد (دانشجوی مقطع دکتری) سه پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هستند که در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان به استناد گزارش متخصصان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: در این فهرست شاخص‌های متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲ میلادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خوداستنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود ، رتبه‌بندی دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان اشاره کرد.

وی بیان کرد: خیز علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سال‌های اخیر قابل ملاحظه است ، طوری‌که این دانشگاه در سامانه علم‌سنجی واحد اردبیل رتبه دهم را احراز کرده و امیدواریم در اطلاعیه اعلامی توسط همین منبع برای دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز حائز مقام باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha