۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85255152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: ضعف زیرساخت از مشکلات جدی لرستان در حوزه آبرسانی است

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: آب شرب قابل مدیریت و برنامه ریزی شده در لرستان وجود ندارد و ضعف زیرساخت از مشکلات جدی استان در حوزه آبرسانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "احمدرضا دالوند" روز چهارشنبه در آیین آبرسانی به یک شهر جدید و ۲۰‌ روستای الیگودرز اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی لرستان از دیرباز در حوزه زیرساختی است و عقب ماندگی های این بخش باید جبران شود.

وی افزود: لرستان سال زراعی گذشته ۵۰۰ میلیمتر بارش داشت و جزو سه استان پربارش کشور بود اما کماکان کشاورزی مردم با مشکل روبرو و اغلب به صورت دیم است.

دالوند بیان کرد: تقریبا ۱۰ تا ۱۲ میلیارد مترمکعب رواناب از استان خارج می شود و هیچ شهرستانی در استان آب شرب قابل مدیریت و برنامه ریزی ندارد و از منابع چشمه ها و چاه ها برای تامین آب شرب مردم استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر تامین اعتبار پروژه های در حال اجرای استان برای جبران این عقب ماندگی ها ادامه داد: نگاه دولتمردان و مسوولان بر تلاش حداکثری است.

دالوند با بیان اینکه اکنون گاز برای منطقه سخت گذر شول آباد و روستاهای اطراف آن تامین شده است اضافه کرد: الیگودرز محروم است و مشکلات زیادی دارد اما مسوولان با تمام توان در حال تلاش هستند تا مشکلات حل شود اما برخی پروژه ها زمان بر هستند و مردم باید صبور باشند.

وی افزود: بیش از هفت سد برای لرستان در حال اجرا و ایجاد یکهزار تخت بیمارستانی در دست پیگیری است که این موارد نشان می دهد نظام با تمام توان در حال خدمت است.

وی بیان کرد: پروژه جهاد آبرسانی باوجود تلاش های بسیج سازندگی به خاطر تامین منابع مالی در حال توقف بود که با پیگیری های استاندار، فرمانده سپاه و مسوولان استان، حدود ۲ هزار میلیارد ریال آن تامین شد و با تدابیر بسیج سازندگی بسیار خوب پیش رفت.

دالوند گفت: در اجرای طرح جهاد آبرسانی از استان های پیشرو هستیم و انتظار داریم که این طرح همچنان ادامه یابد چراکه با کم آبی در روستاها مواجه هستیم و باید بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای متاثر از طرح "قمرود" و شهر "شاپورآباد" الیگودرز روز چهارشنبه با حضور "محمد جوانبخت" معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به بهره برداری رسید، برای آبرسانی این روستاها رقمی نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث یک باب تصفیه خانه و عملیات لوله گذاری، حفرچاه، احداث مخزن، احداث شبکه آب و نیرو رسانی هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha