۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85255174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان اوقاف با پدیده موقوفه خواری قاطعانه برخورد می‌کند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار هیات امنا و ماموستایان با پدیده مسجدخواری و موقوفه خواری قاطعانه و شجاعانه برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در همایش یاوران وقف استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این اداره کل در کنار مقابله با موقوفه خواری، باید با مردم مدارا کند تا طعم شیرینی و حلاوت وقف را بچشند.

وی افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه احیای موقوفات بوده و در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف باید به یک فرهنگ عمومی در سطح استان و کشور تبدیل شود، گفت: در حال حاضر پدیده موقوفه خواری، مسجد خواری و و یژه خواری در بخشی از استان وجود دارد که باید با فرهنگ سازی صحیح مردم را از این پدیده زشت دور کرد.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: در راستای پدیده موقوفه خواری و مسجدخواری، ۴۵۰ پرونده تخلف تشکیل شده که این پرونده‌ها تعدادی در مرحله بدوی، تجدیدنظر و دیوان بوده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد موقوفات ما وقف بر مساجد است، تاکید کرد: از واقفان خیراندیش انتظار می رود نیات خود را به سمت نیازمندی‌های روز جامعه همانند رفع مشکلات نیازمندان، هزینه‌های درمانی بیماران و کمک به تسهیل ازدواج جوانان سوق دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه گفت: یکی از وظایف ذاتی اوقاف در استان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خدمت به برخی از مساجدی است که موقوفه دارند که در این راستا در یکسال گذشته، ۳۲۰ میلیارد ریال در راستای تعمیر و مرمت مساجد استان هزینه شد.

حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده برای مساجد، ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۱۴۰ میلیارد ریال نیز از محل موقوفات مساجد هزینه شده که بیشترین آن به مصلای نماز جمعه مریوان اختصاص یافته است.

اهمیت وقف در جامعه تبیین شود

سازمان اوقاف با پدیده موقوفه خواری قاطعانه برخورد می‌کند

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار کرد: سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی از ارزش والایی برخوردار است و توسعه و ترویج این سنت حسنه به عنوان یکی از نیازهای جامعه به شمار می رود.

ماموستا فایق رستمی با تاکید بر تبیین اهمیت این سنت حسنه در جامعه افزود: واقفان و نیکوکارانی که با وقف بخشی از اموال و سرمایه خود در راه خدا زمینه اجرای عدالت را در جامعه فراهم می کنند، سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مسلمانان هیچگاه بدنبال جنگ نبوده‌اند اما صدها سال است در زیر شکنجه دشمنان قتل عام می شوند که امیدواریم بزودی ریشه این ظلم و زور ها بخشکد.

وقف یکی از مولفه‌‎های تحقق عدالت اجتماعی است

سازمان اوقاف با پدیده موقوفه خواری قاطعانه برخورد می‌کند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه وقف یکی از مولفه‌‎های تحقق عدالت اجتماعی است و زمینه ای برای تحقق عدالت در جامعه به شمار می رود، گفت: همه ما باید تلاش کنیم این سنت حسنه در جامعه بیش از پیش فرهنگ سازی شود.

محمد رضایی افزود: مردم استان کردستان وقف دارای مفهومی بسیار بالا برای خود تعریف کرده اند و این سنت حسنه تاثیرات مثبت زیادی در برجامعه داشته که امید می رود این مهم بیش از پیش تداوم داشته باشد.

در ادامه این همایش از ۷۰ نفر از یاوران وقف در استان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha