گره ۲ ساله توقف اجرای طرح‌های بهداشتی دزفول باز شد

دزفول – ایرنا –  گره ۲ ساله توقف عملیات اجرایی طرح‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز چهارشنبه در یکصد و نود و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول باز شد.

به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست گفت: تمام تلاش مدیریت شهری دزفول جلوگیری از توقف طرح‌های عمرانی و طرح‌های در دست اقدام دستگاه‌های مختلف در این شهر است.

سیدباقر موسوی فخر تاکید کرد: همانگونه که با تلاش مدیریت شهری دزفول قفل طرح‌های عمرانی دزفول سرانجام پس از ۲ سال پیگیری باز و عملیات اجرایی ۴۰ طرح عمرانی شهرداری دزفول اوایل مهرماه جاری آغاز شد، گره گشایی از سایر طرح‌های دستگاه‌های فعال در دزفول که مدیریت شهری توان ورود به آنها را دارد نیز در دستور کار است.

وی افزود: تمام اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری دزفول برای کمک همه جانبه به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اتفاق نظر دارند و در این مسیر نیز تمام توان مدیریت شهری حداکثر همکاری با این دانشگاه برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی در این شهر بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: نوع تعامل مدیران شهرداری دزفول با دانشگاه علوم پزشکی و حداکثر همراهی با این دانشگاه نشان از اهتمام جدی مدیریت شهری برای رفع موانع اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول اجرای طرح‌های متنوعی را برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دستور کار دارد که تعدادی از این طرح‌ها با موانعی مواجه است که با وجود پیگیری و نشست‌های متعدد گره اجرای این طرح‌ها تاکنون باز نشده بود.

موسوی فخر تاکید کرد: شورای اسلامی شهر دزفول برای پایان دادن به این مشکل ضمن دعوت از رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی از شهردار، معاونان و شهرداران مناطق دزفول در این نشست دعوت کرده است تا با شنیدن موانع به راهکار جمعی برای گره گشایی از این طرح‌ها برسیم.

اجرای طرح‌های بهداشت و درمان دزفول قفل است

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این دیدار با بیان اینکه این دانشگاه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی را به عنوان اولویت در دستور کار قرار داده است، گفت: ۱۳ طرح در مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهر دزفول تعریف شده و آماده بهره برداری است.

علیرضا خسروپناه افزود: طرح‌های بهداشتی متعددی در شهر دزفول تعریف شده و برای بسیاری از آنها اعتبار لازم نیز اخذ شده است ولی با وجود مکاتبه و نشست‌های فراوان برای سرعت بخشی به صدور پروانه برای آنها متاسفانه همه این طرح‌ها قفل هستند.

وی با انتقاد از طولانی شدن صدور پروانه‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها اظهارکرد: بروکراسی اداری در شهرداری دزفول به قدری زیاد است که وزارت بهداشت طی نامه ای اعلام کرده که اگر مقدمات اجرای این طرح‌ها طی ۲ هفته در دزفول فراهم نشود نسبت به حذف طرح‌ها از ردیف اعتباری اقدام می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: رسیدن به استانداردهای بهداشتی نیاز به مشارکت جدی مدیریت شهری برای گره گشایی از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول دارد.

دانشگاه علوم پزشکی جزو هشت دانشگاه قوی کشور در اجرای طرح‌های بهداشت و درمان است

خسروپناه با بیان اینکه دانشگاه علم پزشکی دزفول به اذعان وزارت بهداشت جزو هشت دانشگاه قوی کشور در اجرای طرح‌های بهداشت ودرمان است، گفت: با وجود پیگیری‌های فراوان تاکنون گره طرح‌های در دستور کار دانشگاه علم پزشکی دزفول باز نشده است.

وی خواستار رسیدن به راهکار جمعی برای گره گشایی از طرح‌های بهداشت و درمان شد و افزود: مرکز شماره یک دزفول به دلیل صادر نشدن پروانه ۲ ماه است که تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه داروخانه بیمارستان گنجویان، پانسیون پرستاری، دانشکده پزشکی و ساختمان بهورزی از دیگر طرح‌های دانشگاه علم پزشکی است که تاکنون برای آنها موفق به گرفتن پروانه از شهرداری نشده‌ایم.

احداث پارکینگ بیمارستان یازهرا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: پارکینگ بیمارستان یازهرا(س) دزفول در ۱۱ طبقه شامل ۲ طبقه تجاری و ۹ طبقه پارکینگ با گنجایش ۴۰۰ خودرو طراحی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی افزود: برای احداث پارکینگ بیمارستان یازهرا(س) یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با توجه به طراحی ۲ طبقه تجاری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث این پارکینگ فراهم است.

خسروپناه گفت: نیمی از ظرفیت این پارکینگ برای کارکنان بیمارستان و نیمی برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌کنیم این پارکینگ تمام نیاز مراجه کنندگان به این مرکز را پاسخگو باشد.

تمام ظرفیت شهرداری منطقه سه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده است

شهردار منطقه سه دزفول نیز در این نشست تاکید کرد: تمام توان شهرداری منطقه سه دزفول به طور کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده و مطالبه‌های این دانشگاه را با سرعت و به صورت اولویت پیگیری کرده است.

کیومرث کاید با اشاره به اضافه بنای بیمارستان گنجویان افزود: این بنا حدود هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع اضافه بنا دارد که نیاز است نامه استحکام بنا توسط دانشگاه علوم پزشکی ارایه شود تا موضوع این اضافه بنا درکمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شود ولی تاکنون دانشگاه این نامه را ارایه نداده است.

وی ادامه داد: آخرین پروانه بیمارستان گنجویان متعلق به سال ۱۳۹۵ به میزان ۶۸ هزار مترمربع بوده است که براساس کارشناسی سال ۱۳۹۸، عوارض اضافه بنای این بیمارستان ۷۷ میلیارد ریال تعیین شده است.

شهردار منطقه سه شهرداری دزفول اضافه کرد: این موضوع سال ۱۴۰۰ در نشستی در فرمانداری مطرح و ۴۰ میلیارد ریال تخفیف به دانشگاه داده شد که ۲۰ میلیارد ریال به صورت تهاتر و تنها ۱۰ میلیارد ریال به صورت نقد به شهرداری پرداخت شد.

وی گفت: اگرچه صورت جلسه فرمانداری برای دادن تخفیف عوارض غیرقانونی بوده ولی شهرداری برای همکاری با این دانشگاه این صورت جلسه را پذیرفت بر این اساس عوارض دانشگاه به شهرداری تا سال ۱۳۹۸ صفر است.

کاید ادامه داد: پس از سال ۹۸ ساخت و سازها در بیمارستان گنجویان ادامه داشت و بر اساس برررسی کارشناسانه هم اکنون هفت هزار و ۲۰۰ متر اضافه بنا در این بیمارستان احداث شده است که باید این موضوع نیز در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شود.

هیچ طرح دانشگاه علوم پزشکی در منطقه ۲ دزفول متوقف نشده است

شهردار منطقه ۲ شهرداری دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ۶ طرح در این منطقه دارد، گفت: هیچ یک از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه حتی ۲۴ ساعت هم تاخیر نداشته‌اند.

محمد مهرآفرین افزود: شهرداری منطقه ۲ با دانشگاه علوم پزشکی نهایت همکاری را داشته به گونه‌ای که تاکنون از ۶ طرح این دانشگاه در این منطقه با وجود پرداخت نکردن نقدی عوارض شهرداری برای پنج طرح این دانشگاه پروانه صادر شده است.

وی ادامه داد: پرداخت عوارض قانون شهرداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی به طور کامل قسطی بوده که این نشان از حداکثر همکاری شهرداری با این دانشگاه است.

اعلام شهرداری به عنوان مقصر توقف طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خارج از انصاف است

شهردار منطقه ۲ شهرداری دزفول با بیان اینکه گودبرداری مرکز بهداشت شماره یک بدون رعایت مسایل ایمنی بود، گفت: با توجه به قرارگرفتن این مرکز در بافت پرترافیک شهری و تردد دانش آموزان تذکرهای متعددی برای رعایت مسایل ایمنی از جمله نصب تابلو و کشیدن نوارهای خطر داده شد ولی متاسفانه به این تذکرها توجهی نشد.

وی افزود: انتقادات رییس دانشگاه علوم پزشکی از شهرداری انداختن توپ در زمین شهرداری است در حالی که گره اصلی این طرح‌ها در خود دانشگاه است.

مهرآفرین بیان کرد: برخی همکاری‌های شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی حتی می‌تواند مسوولیت قانونی برای این شهرداری داشته باشد ولی با وجود این همه همکاری، اعلام شهرداری به عنوان مقصر توقف طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خارج از انصاف است.

شهردار منطقه یک دزفول نیز با بیان اینکه شهرداری در چارچوب قانون نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی داشته است، گفت: مشکل اصلی در صادر نشدن پروانه برای طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی این بوده که مالکیت زمین‌های محل اجرای طرح‌ها به نام علوم پزشکی نیست.

عباس یوسفی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر املاکی که قرار است این طرح‌ها در آنها اجرا شوند به نام دانشگاه علوم پزشکی نیست امکان بهره مندی از برخی معافیت‌های قانونی برای این طرح‌ها وجود نداشته است که به رغم اعلام راهکار آن به دانشگاه توجهی نشد.

شهردار: رفع موانع طرح‌های بهداشت و درمان دغدغه مدیریت شهری است

شهردار دزفول نیز در این نشست در جمع بندی مباحث مطرح شده تاکید کرد: رفع موانع طرح‌های بهداشت و درمان دغدغه مدیریت شهری است و فلسفه تشکیل این نشست نیز کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای گره گشایی از طرح‌های این دانشگاه است.

محمد عتاب اهوازی با بیان اینکه قوانین شهری به بعد از متروپل و قبل از متروپل تقسیم می‌شوند، ادامه داد: پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان شیوه نامه‌های متعددی برای احداث بنا و نظارت بر ساخت و ساز به شهرداری‌ها ابلاغ شد که به محدود شدن بسیاری از کمک‌های شهرداری در گذشته منتج شد.

وی با تاکید بر اهمیت گره گشایی از طرح‌های بهداشت و درمان در دزفول، شهرداران مناطق را ماموریت داد تا این طرح‌ها به طور مستقیم توسط شهرداران مناطق بررسی و تصمیم گیری شوند.

شهردار دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفول حداکثر همکاری را براساس قانون با دستگاه‌های این شهرستان دارد، گفت: همانگونه که دستگاه‌های مختلف برای انجام خدمات ملزم به رعایت شیوه نامه‌های قانونی خود هستند شهرداری نیز ملزم است بر اساس آیین نامه‌های و مقررات قانونی خود عمل کند.

وی افزود: صورت جلسه امروز میان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و شورای شهر دزفول، مشکل طرح‌های بهداشت و درمان را رفع می‌کند.

عتاب اهوازی با بیان اینکه تمام شهرداری‌های کشور با مشکل مالی مواجه هستند، اظهارکرد: شهرداری‌ها حدود ۴۰۰ وظیفه به عهده دارند به همین دلیل انتظار از شهرداری به طور عمومی بالا است ولی محدودیت‌های شهرداری‌ها دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: براساس قانون امکان تخفیف جرایم وجود ندارد به همین دلیل شهرداری آمادگی دارد تا برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی این جرایم را تقسیط کند.

جان دانش آموزان پیام نور در خطر است

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول در بخش دیگری از این نشست با انتقاد از شرایط ترافیکی منطقه پیام نور دزفول گفت: نبود پل عابر پیاده و تردد پرحجم وسایل نقلیه از محور پیام نور موجب شده تا دانش آموزان این منطقه برای رسیدن به مدرسه با خطر جدی مواجه باشند.

زهرا آدینه با تاکید براینکه جان دانش آموزان پیام نور دزفول در خطر است، افزود: پیگیری‌های زیادی از نخستین روز فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر دزفول برای رفع نواقع و محرومیت زدایی از منطقه پیام نور دزفول توسط شورای شهر انجام شده که متاسفانه تاکنون این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: خانواده‌ها و اهالی پیام نور نگران فرزندان خود هستند چرا که ناایمن بودن این محور به طور جدی سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند.

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول گفت: احداث پل هوایی برای این منطقه ۲ سال است که پیگیری می‌شود ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و لازم است تا احداث پل عابر پیاده، پیگیری برای نصب چراغ قرمز و تمهیدات ترافیکی در این محور اندیشیده شود.

پل عابر پیاده میدان موشک به پیام نور منتقل می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه علاوه بر احدث سازه‌هایی مانند پل باید فرهنگ استفاده از این وسایل هم ترویج شود، گفت: هم اکنون زیرگذری برای تردد عابران ایجاد شده است ولی هیچ کس از این زیرگذر استفاده نمی‌کند.

سید باقر موسوی فخر ادامه داد: شهرداری جا به جایی پل عابر پیاده میدان موشک برای نصب در پیام نور را دنبال می‌کند که امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

شهردار دزفول نیز با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده برای احداث پل عابر پیاده در منطقه پیام نور اظهارکرد: پل عابر پیاده بدون استفاده در نزدیکی میدان موشک که پله‌های آن نیز جمع آوری شده برای نصب در پیام نور در نظر گرفته شده است.

عتاب اهوازی ادامه داد: این پل عابر پیاده برای جابه جایی نیاز به اصلاحاتی دارد که طراحی پی(فندانسیون) این پل نهایی شده و تا یک هفته آینده برای ورود پیمانکار بر روی سامانه بارگذاری می‌شود.

وی افزود: امید است نصب پل در منطقه پرتردد پیام نور تا پایان امسال نهایی شود و به بهره برداری برسد.

دود اختلاف دستگاه‌های حفار نباید به چشم مردم برود

عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از رهاسازی خیابان‌های حفاری شده در معابر اصلی دزفول گفت: دود اختلاف دستگاه‌های حفار نباید به چشم مردم برود.

محمدحسن پرآور ادامه داد: حفاری‌هایی به حق یا ناحق در معابر اصلی دزفول انجام شده است که به دلیل نداشتن مجوز و یا طرح نشدن آن در کمیته حفاری امکان آسفالت آن برای شهرداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اختلاف میان دستگاه‌های حفاری نباید موجب عذاب شهروندان شود، افزود: از شهرداری می‌خواهیم که همچون گذشته ضمن آسفالت این حفاری‌ها از ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حق خود و پاسخگو کردن دستگاه عامل حفاری استفاده کند.

غلامعلی پوررضایی نایب رئیس شورای شهر دزفول نیز در این نشست ضمن تسلیت شهادت رضاطاقتی رزمنده و جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس دزفول از حضور کم رنگ ادارات در آیین تشییع پیکر این شهید انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست پس از طرح دیدگاه های مختلف و راهکارهای قانونی، صورت جلسه توافق انجام شده میان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری دزفول و شورای اسلامی شهر برای رفع تمام موانع موجود به امضای طرفین رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha