امام جمعه کرمانشاه: عشایر حق بزرگی بر گردن جامعه دارند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در روز ملی روستا و عشایر گفت: مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) عشایر را ذخایر انقلاب نامیدند و در حقیقت عشایر بزرگان همه هستند و حق زیادی به گردن ما دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در همایش شبانان ، گله داران ، دامداران و عشایر استان کرمانشاه در تالار انتظار کرمانشاه بیان کرد: مردم شهرها سر سفره عشایر و روستاییان هستند و در حقیقیت اصول زندگی و زنده بودن آنها وابسته به عشایر و روستاییان است.

وی افزود: عشایر انصافا قشر زحمت کشی هستند چرا که هم مرزداری می کنند و هم با کار و تلاش شکم ما را سیر می نمایند.

آیت الله علما تاکید کرد: زن و مرد عشایر با وحدت باید از کشور دفاع کنند و دولت انقلابی نیز باید برای آنها کار انجام دهد.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع اخیر فلسطین و اسراییل پیروزی فلسطین بر صهیونیست را تبریک گفت و آن را حرکتی ماندگار در تاریخ دانست.

آیت الله علما شرایط موجود را نتیجه عملکرد خود اسراییلی ها بیان کرد و افزود: صهیونیست ها خانه های فلسطینی ها را می گرفتند و زن و بچه های آنها را با تهدید به مرگ از خانه بیرون می کردند.

او گفت: شهرک نشین های اسراییلی که خانه های فلسطینی را خراب می کردند خودشان نظامی بودند و به احدی رحم نمی کردند.

وی افزود: دنیا و سازمان ملل در وقایع اخیر سکوت کردند و باید از اسراییلی ها پرسید: آخر با زن ها و بچه ها چکار دارید؟

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به زلزله اخیر افغانستان نیز اشاره کرد و از مردم خواست تا به هم کیشان و هم دین های خودشان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای رسمی جمعیت عشایری استان کرمانشاه ۷۹ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۱۴ هزار خانوار در ۱۴ ایل برآورد شده اند که حدود چهار درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

عشایر استان کرمانشاه از نظر جمعیت رتبه هشتم و از نظر تعداد دام سبک با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام رتبه چهارم کشور را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha