طرح نهضت ملی مسکن امید مردم به خانه دار شدن را افزایش داد

آباده- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آباده، با اشاره به اهتمام ویژه دولت مردمی سیزدهم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: اجرای این طرح موجب افزایش امید مردم به خانه دار شدن شد.

مهدی مرادی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر خلاف نگاه دولت سیزدهم، سیاست های نادرست دولت قبل سبب ایجاد رکود بی سابقه در ساخت مسکن، افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و کم رنگ شدن امید به خانه دار شدن در میان مردم شد.

وی ادامه داد: اما امروز یکی از مهمترین اولویت های دولت مردمی سیزدهم رفع مشکل مردم در حوزه مسکن است و ما در شهرستان آباده با تاسی از این سیاست، برنامه‌های جدی را در حوزه مسکن دنبال کرده‌ایم.

او اظهار کرد: بر همین اساس ما در شهرستان آباده یکی از مهمترین برنامه های خود را اجرایی ساختن سیاست ها و برنامه های دولت در حوزه مسکن قرار دادیم.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آباده گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۵ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان برای ساخت مسکن به شهرها الحاق یافته که این امر زمینه ساخت حدود هفت هزار واحد مسکونی را در شهرستان آباده فراهم کرده است.

مرادی افزود: هم اینک عملیات اجرایی و ساخت حدود ۲ هزار واحد مسکونی در این شهرستان آغاز شده و اجرای دقیق این سیاست مهم دولت موجب رونق بخشی حوزه ساخت و ساز در این شهرستان شده است.

وی، توجه به مسکن محرومان را از دیگر برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در آباده برشمرد و گفت: برای نخستین بار کارگروه ویژه تامین مسکن محرومان را در آباده تشکیل دادیم تا بحث خانه دار کردن مردم را بررسی و شرایط اجرایی آن را فراهم کنیم.

او اظهار کرد: یکی از نتایج تشکیل این کارگروه واگذاری یک قطعه زمین حدود یک و نیم هکتاری به کمیته امداد برای ساخت ۶۴ واحد مسکونی در شهر آباده است که باید مسئولان این حوزه هرچه زودتر نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن اقدام کنند.

طرح نهضت ملی مسکن امید مردم به خانه دار شدن را افزایش داد

تحقق ۵۳ درصدی تعهدات اشتغالزایی دولت در آباده
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آباده، با اشاره به تحقق ۵۳ درصد تعهدات اشتغالزایی دولت در این شهرستان در نیمه نخست امسال گفت: توجه به ایجاد اشتغال جدید نیز از دیگر برنامه های مهم دولت مردمی سیزدهم است و فرمانداری بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان خود را مکلف به پیگیری اجرای سیاست‌های عمومی و کلان دولت در شهرستان می‌داند و کوتاهی هیچ مدیری برای تحقق تعهدات دولت در شهرستان را بر نمی تابد.

مرادی افزود: بر اساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، شهرستان آباده توانسته با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق در ۶ ماه نخست امسال حدود ۵۳ درصد از تعهدات دولت در حوزه اشتغالزایی را عملیاتی کند که نشان دهنده عملکرد قابل قبول در این حوزه است.

وی، با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس گفت: وزیر نیرو بعنوان نماینده هیات دولت در شهرستان آباده حضور خواهد یافت که این حضور بیانگر توجه ویژه دولت به ظرفیت ها و نیازمندی های زیرساختی این شهرستان در حوزه صنعت آب و برق برای توسعه واحدهای صنعتی و کارخانجات است.

رئیس جمهور و هیات دولت بیستم مهرماه به استان فارس سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha