۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85255301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند ۲۵ هکتار از اراضی مرز باشماق مریوان صادر شد

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85255301
سند ۲۵ هکتار از اراضی مرز باشماق مریوان صادر شد

سنندج- ایرنا-  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با پیگیری های استاندار، سند ثبتی ۲۵ هکتار از اراضی مرز بین المللی باشماق مریوان به نام دولت صادر شد.

علی نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از موانع اجرای طرح ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان مربوط به تملک اراضی و صدور اسناد آن بود که اقدامات مربوط به این مهم با همکاری دستگاه های مربوطه و مردم منطقه انجام شد.

وی افزود: بعد از پیگیری های فراوان و تلاش مضاعف، سرانجام سند ۲۵ هکتار به نام دولت و با بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به عنوان مجری اجرای طرح مذکور صادر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت برای توسعه و پیشرفت استان از وظایف مهم این معاونت خواند و گفت: بی شک چنین اقداماتی بهبودی شرایط مرز و صادرات و واردات کالا و رضایت شهروندان و فعالان اقتصادی را به دنبال دارد.

نوری یادآور شد: یکی از برنامه های اولویت دار ما در استان بهبود فعالیت های اقتصادی در مرز و ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان است که گام اساسی و مهمی در این رابطه برداشت شد.

مرز باشماق مریوان ۲۷ سال گذشته به عبارتی در سال ۱۳۷۵ در قالب بازارچه فعال بود و تجار و بازرگانان در آن به تجارت می پرداختند که بعد از رونق مبادلات تجاری در این مرز، مسئولان تصمیم به ارتقای آن گرفتند.

سال ۱۳۸۶ مرز باشماق مریوان به مرز رسمی و بین المللی تبدیل شد و از این سال تاکنون در بسیاری از رویه های تجاری به ویژه ترانزیت رتبه برتر را بین مرزهای کشور به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha