۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85255369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پادشاه اردن: از مساله فلسطین دفاع می‌کنیم /منطقه بدون صلح، فاقد امنیت است

تهران-ایرنا- پادشاه اردن درپی تشدید تنش در فلسطین اشغالی، در سخنانی بر موضع ثابت کشورش در دفاع از مسئله عادلانه ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: منطقه بدون صلح عادلانه و همه جانبه مبتنی بر راه حل «دو دولتی» از ثبات و امنیت برخوردار نخواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از عربی پست، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در این باره گفت: اردن تا زمانی که ملت فلسطین حقوق کامل خود را به دست نیاورند، از دفاع از مسئله فلسطین منحرف نخواهد شد، چرا که این یک مسئله عادلانه است.

وی همچنین تاکید کرد: چالش‌های پیش‌رو هرچه باشد، ما از عمل به نقش و مسئولیت خود در دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس شانه خالی نخواهیم کرد.

عبدالله دوم ادامه داد: منطقه بدون صلح عادلانه و همه جانبه مبتنی بر راه حل «دو دولتی» از ثبات و امنیت برخوردار نخواهد شد.

درپی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، هزاران اردنی سه شنبه شب در راهپیمایی گسترده ای با شعار «طوفان خروشان» در امان پایتخت این کشور و در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین شرکت کردند و از کشورشان خواستند که «روگیل بن موشه رحمان» سفیر رژیم صهیونیستی را کشورشان اخراج کند.

به گزارش ایرنا، حمله هوایی اسرائیل به غزه خرابی‌های زیادی را به همراه داشته و تخریب ساختمان‌ها بسیار بالاست؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده یا به اردوگاه‌های سازمان ملل پناهنده شده‌اند.

با این حال این آوارگان جایی برای فرار ندارند؛ مرز رفح به سمت مصر با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، بسته شده؛ آن هم در حالی که رفت‌ و آمد از آن بسیار محدود و در حد چند صد نفر در روز است؛ از سوی دیگر، مرزهای دریایی نیز تحت کنترل اسرائیل است؛ بنابراین شهروندان فلسطینی در غزه حتی اگر بخواهند این منطقه را ترک کنند جایی برای رفتن ندارند.

خبرها بیانگر تداوم حملات هوایی برای تخریب گسترده منطقه از یک سو و در ادامه، تلاش برای ورود نیروهای زمینی ارتش به منطقه غزه است؛ مساله‌ای که به بحران انسانی مردم منطقه افزوده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۱۰۵۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:۵ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha