۱۷۳ گواهینامه انطباق محصولات دانش‌بنیان در سازمان ملی استاندارد ایران صادر شد

اراک - ایرنا - معاون ارزیابی کیفیت‌ سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۱۷۳ گواهینامه انطباق محصولات دانش‌بنیان از سال ۹۶ تاکنون در سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل شده‌است.

به گزارش ایرنا، «احسان ساده» عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت پتروشیمی شازند، افزود: ۲ گواهی انطباق از مجموع این گواهینامه‌ها مربوط به استان مرکزی است.

وی ادامه داد: یک پروانه دانش نماد در سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل شده و یک پروانه نانو نماد نیز در این سازمان در دست اقدام است.

معاون ارزیابی کیفیت‌ سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: مراحل صدور پروانه‌های دانش نماد و نانو نماد برای تسهیل در ارایه خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان به ادارات استانی این سازمان واگذار و در استان‌ها انجام می‌شود.

ساده یادآور شد: دستورالعمل دانش نماد و نانو نماد که توسط سازمان استاندارد ایران ابلاغ شد، تعدادی از محصولات از جمله فیلتر هوای خودرو به دلیل اینکه در این محصول و حوزه فیلتراسیون از لایه‌های نانو تکنولوژی استفاده می‌شود آماده دریافت این پروانه بودند.

وی افزود: اکنون چندین درخواست هر هفته از شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت پروانه نانو به سازمان استاندارد ایران ارایه می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت‌ سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: پس از ارایه درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان به ادارات استاندارد این سازمان در استان‌ها، کمیته‌های مربوطه تشکیل و مراتب آزمون مشخص و پس از انجام آزمون‌های لازم در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده، کنترل نهایی در ستاد انجام می‌شود.

ساده، با یادآوری واگذاری پروانه دانش نماد به مدیرکل استان‌ها، گفت: با توجه به وجود ۳۱ استان در کشور، در راستای تسهیل در واگذاری این پروانه‌ها و کاهش مراحل اداری، این پروانه‌ها به ادارات استانی واگذار شده‌ است.

وی افزود: جذابیت تجاری فناوری نانو و افزایش این فناوری در طول عمر، کارکرد و کیفیت محصولات تولیدی شرکت از جمله عوامل استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از این فناوری است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha