فضاسازی رسانه‌های انگلیس علیه حماس، مرز واقعیت را درنوردید

لندن – ایرنا – رسانه‌های انگلیس همسو با مواضع دولت این کشور برای اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی در بحبوحه عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی، اقدام به فضاسازی علیه نیروهای مقاومت فلسطینی کرده و با ارائه آمارهای ساختگی مرز واقعیت‌ها را در نوردیده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تیتر صفحه نخست روزهای پرشمارگان انگلیس امروز به شکل گسترده‌ای به مظلوم‌نمایی از رژیم صهیونیستی و نفرت‌پراکنی علیه نیروهای مقاومت فلسطینی اختصاص داشت. روزنامه مترو با انتشار تصویر یک سرباز اسرائیلی که به‌نظر پناه گرفته است، در تیتر ادعایی خود نوشت: «حماس ۴۰ کودک را به قتل رساند» و در میان‌تیترها ادعا کرد: «حماس گردن کودکان را بریده و خانواده‌های اسرائیلی را سلاخی کرده است».

روزنامه تایمز چاپ لندن هم تصویر اجسادی را منتشر و به عملیات حماس در دهکده کفار عزه در نزدیکی مرز غزه نسبت داد. این روزنامه گزارش اصلی خود را اینگونه تیتر زده است: «حماس در عملیات قتل عام، گلوی نوزادان را بریده است». نویسنده اسرائیلی در این گزارش ضمن مظلوم‌نمایی از رژیم صهیونیستی، اظهارات ادعایی سران این رژیم برای تلافی جویی علیه نیروهای مقاومت را تکرار کرده است.

نشریه دیلی اکسپرس با روتیتر «رئیس جمهور بایدن رهبری محکومیت قتل عام حال‌به‌هم‌زن در اسرائیل را برعهده گرفت» ادعا کرد: «وحشت از بریدن گلوی کودکان». همچنین نشریه آی تیتر زده است «قتل عام بی‌گناهان» و دیلی میل نیز به لفظ ادعایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی متوسل شده و ادعا کرده است: «این یک هولوکاست است».

هم زمان لابی رژیم صهیونیستی موسوم به گروه «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» با انتشار پیام‌های مظلوم‌نمایی، در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرده است: ما داریم آسیب می‌بینیم. نوزادان، کودکان، زنان و افراد مسن در خانه‌هایشان سلاخی شده‌اند.

در ادامه این پیام که نشانگر عصبانیت و استیصال صهیونیست‌های کودک‌کش در مقابل عملیات نیروهای مقاومت است ادعا شده: از زمان هولوکاست تاکنون این تعداد یهودی در یک روز نمردند. اسم این مقاومت نیست و تروریسم است.

اما همجه تبلیغاتی که به ویژه امروز علیه نیروهای مقاومت به راه افتاده، صدای اعتراض طرفداران فلسطین را بلند کرده است. یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس به نام الن مک‌له‌ئود که خود را خبرنگار شبکه مینت‌پرس معرفی کرده، نوشته است: «بزرگ‌ترین روزنامه‌های بریتانیا پروپاگاندای بی‌منبعی را علیه حماس به راه‌انداخته‌اند که حتی ارتش اسرائیل نیز از تایید آن خودداری می‌کند.» وی تصریح کرد: «جنگ روایت‌ها به اندازه جنگ روی زمین مهم است.»

اورین زیو خبرنگار صهیونیست هم در شبکه ایکس نوشته است: من در مورد گزارش‌های «سربریدن نوزادان حماس» که پس از گردش رسانه‌ها در روستای کفار عزه منتشر شد، سؤال‌های زیادی را دریافت کردم. در طول این بازدید ما هیچ مدرکی در مورد (حماس) ندیدیم و سخنگو یا فرماندهان ارتش اسرائیل نیز چنین چیزی را نگفتند.

وی افزود: در طول این گردش، خبرنگاران اجازه داشتند بدون نظارت تیم سخنگوی ارتش اسرائیل با صدها سرباز حاضر در محل صحبت کنند. سربازانی که من دیروز در کفار عزه با آنها صحبت کردم، اشاره ای به "نوزادان سر بریده" نکردند. سخنگوی ارتش اظهار داشت: "ما از اعمال فجیعی که حماس قادر به انجام آنها است آگاه هستیم اما در حال حاضر نمی توانیم (این صحنه‌ها را به حماس) نسبت بدهیم."

این فعال رسانه‌ای افزود: متأسفانه، اسرائیل اکنون از این ادعاهای دروغین برای تشدید بمباران غزه و توجیه جنایات جنگی خود در آنجا استفاده خواهد کرد.

پیش از این جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد: ما ادعاهای رسانه‌های غربی که این روایت رژیم صهیونیستی را ترویج می‌دهند که ما کودکان و غیرنظامیان اسراییل را به قتل می رسانیم و سرها را می بریم، به طور قاطع تکذیب می کنیم.

حماس تاکید کرد که گردان‌های شهید «عزالدین القسام» و مقاومت تنها دستگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهند که هدفی مشروع هستند.

در اثر عملیات طوفان الاقصی که از سوی رزمندگان مقاومت از روز شنبه در سرزمین های اشغالی آغاز شده تاکنون بیش از ۱۲۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده اند و صدها نفر نیز به اسارت رزمندگان مقاومت در آمده اند.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز با بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه موجب شهادت ۱۰۵۵ فلسطینی شده است. وزارت بهداشت فلسطین شمار زخمی های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نیز تا این ساعت ۵۱۸۴ نفر اعلام کرده است.

دولت انگلیس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است. در همین پیوند جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس امروز راهی فلسطین اشغالی شد تا در دیدار با مقام‌های صهیونیستی، مواضع لندن را تشریح و از آنچه حق تل‌آویو برای دفاع از خود نامید حمایت کند.

از سویی وزیر کشور انگلیس قوانین برگزاری تجمعات ضد صهیونیستی در این کشور را محدود و به افسران ارشد پلیس دستور داده که با هرگونه حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین برخورد کند.

دوشنبه شب گذشته صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند. طبق برنامه اعلام شده هواداران فلسطین قرار است روز شنبه آتی نیز در مرکز لندن تظاهرات کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha