نوید تامین آب شُرب شهر لپویی از سد درودزن  همزمان با سفر رییس‌جمهور

شیراز-ایرنا-سرپرست فرمانداری شهرستان زرقان از بهره‌برداری فاز اول انتقال آب سد درودزن به شهر لپویی شهرستان زرقان به طول هشت هزار و ۵۰۰ متر در سفر هیأت دولت به استان فارس خبر داد.

مهدی شکرپور روز چهارشنبه با اشاره به سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به فارس اظهار کرد: فاز اول پروژه انتقال آب سد درودزن به شهر لپویی، همزمان با دور دوم سفر هیأت دولت به فارس با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در شهرستان زرقان انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری زرقان ادامه داد: فاز اول انتقال آب به ۲قسمت تقسیم می شود که قسمت اول به طول سه هزار و ۵۰۰ متر و قسمت دوم به متراژ پنج هزار مترمربع انجام شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام شد که بیش از ۲میلیارد آن توسط خیر و ۵/۳ میلیارد تومان آن توسط شرکت آبفا شهرستان و مابقی توسط شورای اسلامی شهر لپویی تأمین شده است.

شکرپور همچنین این نوید را داد که به زودی عملیات فاز دوم و اصلی انتقال آب به مخازن شهر لپویی و شهرک امام رضا(ع)، شامل اجرای چهار کیلومتر شبکه و ساخت ایستگاه پمپاژ و مخزن ۱۰۰ متر مکعبی، با مشارکت شرکت آبفا شهرستان زرقان و شورای اسلامی شهر لپویی انجام خواهد شد.

شهرستان زرقان در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.
زرقان با مصوبه مهرماه ۱۳۹۸ هیات وزیران به شهرستان ارتقا یافت.

رئیس جمهور و هیات دولت بیستم مهرماه به استان فارس سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha