تریبون نمازجمعه باید منادی وحدت و روشنگری به جامعه باشد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه درهرمزگان با اشاره به اینکه تریبون نمازجمعه باید منادی وحدت و روشنگری به جامعه باشد، گفت: برکت نمازجمعه مهم‌ترین مساله‌ای است که باید مورد توجه ائمه جمعه باشد و درطول مدت یک هفته، فعالیت و تحرکات دشمن را رصد کرده و جامعه را نسبت به برخی از موضوعات آگاه و حق را از باطل تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر چهارشنبه در آیین معارفه و تودیع امام جمعه شهرستان بستک، اساسی‌ترین رسالت نماز جمعه را تقویت وحدت دانست و تشریح کرد: امروز دشمن وحدت و امنیت کشور را هدف قرار گرفته است، به همین جهت تریبون‌های نماز جمعه اهل سنت و شیعه باید منادی وحدت باشند.

وی از دیگر رسالت های نماز جمله را تربیتی همراه با تزکیه نفس دانست، نماز جمعه مکانی برای تربیت انسان و تزکیه شناخته می‌شود.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به رسالت آموزشی و بصیرتی نمازجمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک کارگاه آموزشی هفتگی است که ائمه جمعه معارف الهی را به مردم آموزش می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تریبون نماز جمعه را خاری در چشم دشمنان دانست و اظهار کرد: تریبون نماز جمعه به واسطه ایستادگی در برابر دسیسه دشمنان خارچشم دشمنان است؛ چراکه نماز جمعه شانی از شئون حاکمیت است.

حماس، در عملیات اخیر حماسه آفرید

وی همچنین با اشاره به پروزی حماس گفت: حماسه رزمندگان حماس اسلامی درس‌های بزرگی به جهان اسلام داد و ثابت کرد که مساله فلسطین را پشت میزها نمی‌توان حل کرد؛ چراکه با یک رژیم قانون‌شکن و بی‌هویت روبرو هستیم که به نسبت به هیچ اصول و قاعده انسانی و بشری پایبند نیست.

عبادی‌زاده عنوان کرد: حماس در عملیات اخیر حماسه آفرید و نشان داد که حق فلسطین را باید با شمشیر در میدان نبرد گرفت و این عملیات مربوط به جهان اسلام است و قطعا جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه مردم فلسطین سهم بیشتری در این پیروزی دارد.

در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جهانگیری به عنوان امام جمعه بستک معرفی و از حجت‌الاسلام و المسلمین یونس قائدی امام جمعه سابق این شهرستان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha