ادعای بلینکن:  آمریکا تمام تلاش خود برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌ دهد

تهران-ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درحالی که برای نشان دادن ژست بشردوستانه این کشور به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، در اظهاراتی ادعا کرد که آمریکا تمام تلاش خود برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌دهد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "بلومبرگ", وزیر امور خارجه آمریکا گفت که سفر او به تل آویو در روز چهارشنبه حاوی این پیام است که "آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند".
این دیپلمات ارشد آمریکایی قرار است روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کند.
بلینکن در پاسخ به سوالی درباره احتمال تهاجم اسرائیل به غزه گفت که نمی‌تواند در مورد جزئیات اقدامات اسرائیل توضیح دهد.
درحالی که در گذشته حملات آمریکا بارها در افغانستان، عراق، سوریه و سایر مناطق جهان، جان بی‌گناهان را گرفته است، بلینکن ادعا کرد: «آنچه اسرائیل، آمریکا و سایر دموکراسی‌ها را در چنین شرایطی از دیگران جدا می‌کند، احترام ما به قوانین بین‌المللی است. ما در این شرایط تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری می‌کنیم.»
بلینکن در ادامه ادعای خود گفت: این رویکرد در تضاد مستقیم با حماس است که از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
بلینکن قرار است در روزهای آینده به اردن سفر کند. سایر مقاصد بلینکن در منطقه مشخص نیست. وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود در منطقه تماس گرفته است تا آن‌ها را متقاعد کند که بر حماس فشار بیاورند تا گروگان‌ها، از جمله آمریکایی‌ها را آزاد کند و در عین حال، حزب‌الله لبنان را نیز برای خویشتن‌داری تحت فشار قرار می‌دهد.
سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی درحالی انجام می‌شود که جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس نیز روز چهارشنبه برای نشان دادن "همبستگی قاطع" انگلیس وارد اسرائیل شد.
به گزارش ایرنا، عملیات گسترده مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی روز چهارشنبه وارد چهارمین روز خود شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی که در این عملیات غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن اقدام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha