۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85255945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶ روستای خراسان شمالی گازدار شدند

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۷۶ روستای این استان در نیمه نخست امسال از نعمت گاز برخوردار شدند و بهره مندی خانوارهای روستایی این خطه در این سوخت به ۹۹.۹ درصد رسید.

سیدمحمود هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گازرسانی به این روستاها بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی افزود: عملیات گازرسانی به ۲۰ روستای باقیمانده فاقد گاز نیز در مراحل پایانی قرار دارد و این روستاها تا آذرماه سالجاری از این نعمت برخوردار می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: بررسی روند اجرای پروژه ها حاکی از گام های پایانی شرکت برای گازرسانی به تمامی روستاهای دارای سکنه و دارای کد آبادی و همچنین توزیع عادلانه رفاه در تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رهبری

وی به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و گام های ارزشمندی که در سال ۹۱ برای توسعه و پیشرفت استان برداشته شد اشاره ای کرد و افزود: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران به این استان اختصاص یافت.

هاشمی خاطرنشان کرد: با اجرای مصوبه ها و پروژه ها در حوزه گازرسانی و با تلاش مجموعه شرکت گاز استان ضریب پوشش گاز مناطق روستایی از ۴۸ درصد در سال ۹۱ به ۹۹.۹ درصد در پایان نیمه اول سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در سفر با برکت مقام معظم رهبری چهار مصوبه در بخش گازرسانی به تصویب رسد که سه مصوبه زیر ساختی شامل احداث خط انتقال گاز صفی آباد- بام، احداث خط انتقال گاز راز- غلامان و تقویت شبکه گاز استان، به صورت ۱۰۰ درصد با اعتبار ۲۷۶ میلیارد ریال اجرا شد که موجب تداوم و پایداری شبکه گاز و همچنین فراهم شدن امکان گازرسانی به ۱۷ هزار و ۱۸۱ خانوار روستایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مصوبه آخر با عنوان گازرسانی به ۴۱۰ روستا با اعتبار ۲۶۶ میلیارد ریال طی سال‌های گذشته به طور کامل اجرا شده و مردم استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که موجب توسعه رفاه در روستاها و کاهش آمار مهاجرت روستاییان به شهر شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که اینک ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۹ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت گاز خراسان شمالی بیش از ۳۴۸ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha