اعتبارسنجی پیمانکاران در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار گیرد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارسنجی پیمانکاران در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار گیرد تا در تحقق وعده رییس جمهور خللی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدحسن آصفری» روز پنجشنبه در شورای مسکن استان مرکزی، افزود: سابقه فعالیت شرکت‌های پیمانکاری برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: لازم است سابقه فعالیت این شرکت‌ها در شورای مسکن استان بررسی شود تا در روند عملیات اجرایی طرح‌ها از وقفه جلوگیری و نارضایتی متقاضیان به حداقل برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا قرار بود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت و ساز طرح اقدام ملی باشد، زیرا این مجموعه شناخته شده است و می‌توانست پاسخگو باشد، اما این چنین نشد که باید دلایل آن بررسی شود.

آصفری افزود: صلاح نیست یک شرکت پیمانکاری ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را بپذیرد و بعد از یک سال دچار وقفه شود و مشکل به وجود آید.

وی بیان کرد: شرکت‌های پیمانکاری که مشکل مالی دارد، نمی‌توانند برای اجرای این طرح‌های بزرگ انتخاب شوند زیرا در دریافت تسهیلات بانکی با موانع مواجه خواهند شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متقاضیان طرح هشت هزار واحدی اراک حق دارند دغدغه‌مند باشند و چرا که در موعد مقرر مبالغ خواسته شده را پرداخت کرده‌اند اما در عمل پیشرفت چشمگیری در طرح مشاهده نمی‌کنند.

آصفری در ادامه به شناسایی زمین در داخل محدوده جغرافیایی شهرها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی که زمین در داخل این محدوده دارند با استفاده از تهاتر و یا سایر روش‌ها، استفاده شود.

وی در ادامه به اجرای طرح اتصال خط راه آهن و استفاده ساکنان شهر امیرکبیر اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح سالها پیش انجام شده اما گام مثبتی در اجرا برداشته نشده است.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha