۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85255959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران به ۲ دهنه پل و یک واحد مسکونی در کلاله خسارت زد
عکس آرشیوی از سیلاب چند ماه قبل کلاله است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار کلاله در شرق استان گلستان گفت: براثر بارش شدید و رگباری باران بامداد امروز پنجشنبه که همچنان ادامه دارد، دیوار و سرویس بهداشتی یک واحد مسکونی در روستای «اورجنلی» از توابع بخش پیشکمر و ۲ دهنه پُل در روستاهای «گچی سو بالا» و «اُقچی بزرگ» بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

فرهاد شیبک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آسیب به ۲ دهنه پُل در داخل روستاهای اشاره شده سبب قطع راه ارتباطی این روستاها شده که تیم‌های راهداری در محل استقرار دارند و به محض قطع باران و فروکش کردن آب نسبت به تعمیر و مرمت پُل‌ها و یا بازگشایی مسیر موقت برای آنها اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بارش باران همچنین سبب ورود گل و لای و شاخ و برگ درختان روی برخی راه‌های ارتباطی کلاله از جمله مسیر «آق سو» در بخش مرکزی و برخی راه‌های ارتباطی بخش پیشکمر این شهرستان شده که ماشین آلات راهداری در حال پاکسازی آن هستند.

شیبک ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، بارش شدید باران و وقوع سیلاب سبب تخریب یک دهنه پُل موقت در منطقه «اُقچی» کلاله و بسته شدن راه پنج روستای «اُقچی کوچک و بزرگ، گچی سو بالا و پایین و آی تمر» شده است.

فرماندار کلاله با بیان اینکه هم اکنون تیم‌های راهداری این شهرستان با ماشین آلات خود در محورهای آسیب دیده حضور دارند، بیان داشت: این نیروها به محض قطع باران و فروکش کردن آب، نسبت به بازگشایی مسیرهای موقت اقدام خواهند کرد.

وی، حجم باران باریده شده امروز در کلاله را ۴۸.۵ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: پُل جاده کلاله به زیارتگاه خالدنبی که راه ورودی پنج روستای منطقه منطقه اُقچی است، در سیلاب‌های شدید سنوات قبل تخریب و به جای آن پُل موقت ایجاد شده بود.

شیبک بابیان اینکه پُل موقت نیز در بارش ماه گذشته دچار شُستگی و آسیب شد، اضافه کرد: طرح احداث یک پُل استاندارد برای این مسیر در دستور کار قرار دارد.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha