به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی توانا روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی چهارمین نمایشگاه بین المللی «ستارههای صنعت غذا و گردشگری» در مشهد افزود: طبق بررسی های انجام شده به ازای هر ۳۱ گردشگر شامل ۶ گردشگر خارجی و ۲۵ گردشگر داخلی یک شغل در استان خراسان رضوی ایجاد می شود.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی ستاره های صنعت غذا و گردشگری که ۲۳ آبان ماه در مشهد گشایش می یابد، فرصت بی بدیلی برای خراسان رضوی و ظرفیتی ملی و بین المللی برای استان است که باید از این ظرفیت برای معرفی محصولات استان بهره گرفت.
رییس دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از زنجیرههای مهم اقتصادی کشور، گردشگری است که این زنجیره از بخشهای مهمی تشکیل شده است و غذا مهمترین حلقه این زنجیره به شمار می رود، اما در این بخش برندسازی تا حدی مغفول مانده است.
وی گفت: بازاریابی محصولات و خدمات خراسان رضوی با عدم برندسازی مواجه است که در صورت توجه به این بخش، حوزه فروش و صادرات محصولات استان خراسان رضوی رونق می گیرد.
توانا افزود: برخی از محصولات صنعتی و کشاورزی خراسان رضوی به دلیل ضعف سیستم فروش یا ضعف معرفی محصول، نتوانسته جایگاه لازم را در بازارها بدست آورد، برگزاری نمایشگاههایی مانند نمایشگاه ستارهها این فرصت را ایجاد می کند تا صاحبان صنایع و برندها خودشان را به فعالان اقتصادی معرفی کرده و زمینه حضور در بازارهای مختلف را بدست آورند.
بهره گیری از هوش مصنوعی در نمایشگاه ستارههای صنعت غذا
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در این استان ۶۹۰ واحد در حوزه صنایع غذایی با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۳۴ هزار نفر فعالیت دارند.
فیروز ابراهیمی افرود: خراسان رضوی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون گردشگر بوده و میانگین حضور گردشگران در استان ۲ روز و نیم است، این ظرفیت قابل توجهی برای صنعت غذا در استان به شمار می رود.
وی به تفاوت های چهارمین نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری نسبت به دوره های قبل اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار در کشور نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری با رویکرد خلاقیت، هنر و تکنولوژی و بهره گیری از هوش مصنوعی برگزار می شود، در این نمایشگاه فعالان صنعت غذا کشورهای اسپانیا، مالزی، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آفریقا، عراق، عربستان و امارات حضور دارند.
نظر شما