۱۰۰ نفر از اعضای کتابخانه‌های زابل صاحب شغل شدند

زاهدان- ایرنا- مسوول کتابخانه عمومی حضرت ابو الفضل(ع) زابل گفت: ۱۰۰ نفر از اعضای این کتابخانه با فراگیری آموزش و مهارت‌های کسب و کارخانگی صاحب شغل شدند.

مریم کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش مهارت کسب و کارهای خانگی است، افزود: با راه اندازی کارگاه‌های آموزش خامه دوزی در این کتابخانه زمینه اشتغال این افراد فراهم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زابل به عنوان شهر ملی خامه دوزی انتخاب شده و نیز با توجه به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور زمینه ایجاد کارگاه‌های آموزش کسب وکارهای خانگی در این کتابخانه فراهم شد.

مسوول کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل(ع) زابل گفت: اداره میراث فرهنگی برای صدور گواهینامه پس از اخذ آزمون عملی از هنرجویان و کمیته امداد امام خمینی (ره)، در جهت اعطای وام به هنرجویانی که موفق به گذراندن دوره های آموزش و دریافت گواهینامه شده اند، با ما همکاری دارند.

وی از ادارات و سازمان‌ها درخواست کرد تا برای تهیه هدایا برای میهمانان خود از این محصولات خریداری کرده و علاوه بر حمایت از تولید کنندگان به رونق کسب و کار در شهرستان کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha