عملیات گازرسانی به هفت روستا از توابع مشهد آغاز شد+ فیلم

مشهد-ایرنا- عملیات اجرایی گازرسانی به هفت روستا از توابع مشهد روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در دهستان «کارده» این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در طرح تحول روستایی مورد نظر است، گاز رسانی به روستاهاست و امیدوار هستیم تا پایان سال ۱۴۰۳ جشن گازرسانی به تمام روستاهای استان و همچنین شهر باجگیران که دارای شرایط جغرافیایی منحصر به فردی است، برگزار شود.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه روستاها واحدها سیاسی و جغرافیایی دارای اهمیت هستند، افزود: سعی ما بر این است تا همچون چند ماه گذشته، ضمن سفر به بخشهای مختلف استان، رو در رو با دهیاران در ارتباط باشیم و از نزدیک موضوعات مختلف هر منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر خود به بخش مرکزی شهر مشهد اظهار کرد: گازرسانی به هفت روستای این منطقه که دارای شرایط کوهستانی است از امروز آغاز شد و امیدواریم بزودی مردم از نعمت گاز برخوردار شوند.

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات گازرسانی در دهستان کارده که امروز شاهد آغاز آن هستیم ، شامل گازرسانی به روستاهای « آل، جنگ، خرکت، بلغور، سیج، کلاته عربها و مارشک» است.

مهدی برامکی ادامه داد: این عملیات شامل اجرای ۱۲۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب هزار و ۳۳۰ عدد علمک گاز و نصب ۲ مورد ایستگاه تقلیل فشار گاز ۲ هزار و ۵۰۰ و پنج هزار متر مکعبی است.

وی گفت: این طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و با شعار "گاز محور توسعه" اجرا خواهد شد که هزار و ۵۰۰ خانواده را از نعمت گاز بهره مند می کند.

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری مشهد اظهار کرد: این پروژه زیر ساخت گاز رسانی به تمام روستاهای بخش مشهد را فراهم می کند و تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

وی عنوان کرد: بخش مرکزی مشهد با ۲۴۳ روستا و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۷ روستای فاقد گاز است که عمده آنها به شکل پراکنده در دهستان کوهستانی کارده واقع شده است.

برامکی اضافه کرد: اعتبارات گازرسانی در سطح ملی تخصیص می یابد با این حال جذب بودجه برای گازرسانی به روستاهای فاقد گاز شهرستان مشهد پیگیری شده است.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست. کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha