۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85256094
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد از بیماری‌های تنفسی در اصفهان، کرونا و آنفلوآنزاست

اصفهان-ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد از بیماری‌های تنفسی که در مهر امسال بین مردم استان بُروز پیدا کرده، ناشی از کرونا و آنفلوآنزاست.

پژمان عقدک روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آزمایش‌های انجام شده بر روی مراجعان به مراکز درمانی استان که دارای علائم بیماری های تنفسی هستند نشان می‌دهد که حدود ۳۳ درصد آنها به ویروس کرونا و هفت درصد به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

وی اظهار داشت: سایر بیماران دارای علائم تنفسی، دچار سرماخوردگی عادی یا حساسیت فصلی هستند.

عقدک با اشاره به اینکه آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی در مهر نسبت به شهریور افزایش یافته است، اضافه کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افزایش ترددها از جمله دلایل آن است هرچند هر سال همین اتفاق در اوائل پاییز و بطور معمول رُخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای مهر امسال تاکنون گزارشی مبنی بر اوج گرفتن شدید یا چند برابر شدن ناگهانی ابتلا به بیماری‌های تنفسی در استان نداشتیم، گفت: اگر نظام مراقبتی استان مواردی از اوج ناگهانی ابتلا به بیماری را شناسایی کند در اسرع وقت در این زمینه جلسه تشکیل می‌شود و اقدامات لازم صورت می گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله شُست‌وشوی مداوم دست‌ها و تهویه هوا در اماکن سربسته را رعایت کنند و گفت: اگر افرادی دچار ضعف ایمنی یا جزو گروه‌های پُرخطر و آسیب‌پذیر هستند برای دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی عطسه، سُرفه و آبریزش بینی بدون تب و بدن درد دارد ممکن است دچار حساسیت فصلی شده باشد، افزود: اگر این علائم همراه با تب و بدن درد باشد، احتمال ابتلای فرد به کرونا یا آنفلوآنزا وجود دارد.

عقدک همچنین با بیان‌اینکه آمار ابتلا به کرونا در اصفهان در یک ماه گذشته بطور تقریبی ثابت بوده است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود ۳۰ درصد از آزمایش های کرونا در استان، مثبت است.

وی، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان را حدود ۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: بیشترِ این افراد، دارای بیماری زمینه‌ای یا ضعف ایمنی هستند.

عقدک ادامه داد: در چند هفته اخیر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان نداشتیم.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور درمانی و بهداشتی حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۲۶ شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha