استاندار: بروزرسانی آزمایشگاه‌های استاندارد چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گیرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اداره‌کل استاندارد بروزرسانی و تجهیز آزمایشگاه‌های استاندارد استان را در دستور کار و جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در همایش استاندارد چهارمحال و بختیاری و تجلیل از فعالان این عرصه در استان با حضور مدیرکل بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، تاکید کرد: توسعه فرهنگ استاندارد یک ضرورت در زندگی انسان‌ها به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه افزود: رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌صورت توأمان مؤثر است.

حیدری استاندارسازی کالاهای تولیدی را باعث برندسازی تولیدات اعلام و تصریح کرد: نباید تنها به‌دنبال عرضه تولیدات تک‌محصولی بود بلکه زنجیره‌های ارزش با هدف ارتقای ارزش افزوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وی یادآور شد: در این راستا تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده بادام و ماهی قزل‌آلای چهارمحال و بختیاری به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد و محصولات دیگر هم به‌زودی موزد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش اشتغال‌زایی، رشد صادرات غیرنفتی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهم‌ترین دستاردهای توجه به زنجیره ارزش است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری گفت: در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری این استان هشت رتبه بهبود یافت.

حیدری تاکید کرد: لزوم رعایت استانداردهای ملی ایران از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان مورد توجه جدی قرار گیرد و از استفاده کالاهای بدون مٌهر استاندارد خودداری شود.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به شاخص‌های استاندارد هنگام صدور مجوزهای تولید کالا و ارائه خدمات افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مکلفند هماهنگی لازم برای همکاری با اداره‌کل استاندارد استان را داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: تامین نیروی انسانی متخصص برای اداره‌کل استاندارد استان ضروری است که تحقق آن به همکاری مسوولان ملی سازمان استاندارد نیاز دارد.

دولت سیزدهم به رعایت استاندارد در بخش خدمات توجه کرد

استاندار: بروزرسانی آزمایشگاه‌های استاندارد چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دولت سیزدهم به رعایت استاندارد در حوزه خدمات استان توجه جدی داشته است.

محمد کاظم منزوی تاکید کرد: تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم ورود اداره‌کل استاندارد استان به حوزه خدمات توجهی نشده بود.

وی راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع استاندارد در چهارمحال و بختیاری را از نیازهای اصلی این استان دانست و افزود: راه‌اندازی این آزمایشگاه باعث تحول وضعیت استاندارد در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون خواهد شد.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام گشت‌های اختصاصی کارشناسان اداره‌کل استاندارد از وضعیت مراکز خدماتی در یکی ۲ سال اخیر افزود: هم‌اکنون افزایش دانش و کمک به استاندارد برای پیشرفت و ارتقای مراکز خدماتی استان احساس می‌شود.

منزوی تصریح کرد: بازرسی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری از هتل‌های یک تا پنج ستاره، مراکز نگهداری سالمندان، مهدهای کودک و سایر مراکز خدماتی استان جزو اقدامات مطلوب این اداره‌کل در ۲ سال اخیر به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: جلوگیری از کم‌فروشی و لزوم خالص‌فروشی جناس به‌طور جدی از سوی اداره‌کل استاندارد استان و براساس معیارهای علمی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از اداره‌کل استاندارد استان درخواست شده تا وضعیت استاندارد حوزه‌های دیگر را بررسی و ارتقای این حوزه تلاش بیشتری کند.

وی گفت: در این راستا وضعیت استاندارد انواع مصالح ساختمان، بتُن آماده، شن‌وماسه و آسانسور دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از سوی اداره‌کل استاندارد استان بررسی می‌شود.

منزوی تاکید کرد: هنوز تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی دولتی و ساختمان‌های بخش خصوصی استان پروانه استاندارد آسانسور را نگرفته‌اند که باید نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنند.

اقدامات مؤثر استاندارد باعث اعتمادسازی در جامعه می‌شود

استاندار: بروزرسانی آزمایشگاه‌های استاندارد چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گیرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اقدامات مؤثر و مطلوب استاندارد باعث اعتمادسازی در جامعه و تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه خواهد شد.

علی شهریارپور تاکید کرد: تمامی مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید برای تحقق اهداف مورد نظر اداره‌کل استاندارد استان به نیروهای این مجموعه کمک کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب شاخص‌های اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری قبل از دولت سیزدهم افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ۲ سال اخیر توجه ویژه‌ای برای تامین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و بودجه جاری این مجموعه داشته است.

شهریارپور استانداردسازی را نوعی سرمایه‌گذاری اعلام و تصریح کرد: برای تقویت زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مرتبط با حوزه استاندارد کمک می‌شود.

وی گسترش فرهنگ رعایت استاندارد با هدف استانداردسازی مطلوب در جامعه را نیازمند همکاری مردم دانست و یادآور شد: باید به سمت‌وسوی خرید کالای ایرانی به‌عنوان حمایت از تولید ملی در سطح کشور و استان حرکت کنیم تا رفاه عمومی جامعه، اشتغال‌زایی، توسعه صادرات و تحقق اهداف اقتصادی ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا، در این نشست از تعدادی فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری در حوزه استاندارد قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha