تولیت‌ آستان‌قدس رضوی: فعالیت هیاتهای مذهبی در امور اجتماعی ضروری است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیاتهای مذهبی، تنها محلی برای اقامه عزای معصومین(ع) نیستند بلکه در کنار آن باید در امور اجتماعی نیز پویا، فعال و محل تعظیم شعائر الهی، خدمت و نوع دوستی باشند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در دیدار با مداحان، شاعران و هیاتهای مذهبی مشهد افزود: هیاتها و مداحان باید برای خود وظیفه زینبی و سجادی قائل باشند تا نام ابا عبدالله(ع) برای همیشه در تمام عرصه‌ها بدرخشد؛ هیات ها باید در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و دیگر موارد نیز فعال باشند.

وی با بیان اینکه هیات ها در عرصه سیاسی باید تبیین‌گر مسائل انقلابی و جهت‌گیری‌های رهبری معظم باشند، اظهار کرد: یک وجه نهضت عاشورا و راه ابا عبدالله(ع) مقوله روضه خوانی و عزاداری است، امام حسینی واقعی فردیست که در عرصه‌های مختلف ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با ابراز تأسف از تلفات جانی و خسارات مالی قابل‌توجه به مردم مسلمان کشور افغانستان، عنوان کرد: ملت مسلمان افغانستان به سبب وقوع زلزله اخیر گرفتار مشکلات عدیده شده و به همراهی نیازمند هستند، خوب است هیات مذهبی به میزان مقدورات در این حوزه فعال شوند.

وی گفت: مرثیه خوانی و بیان مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بخشی از مسئولیت جامعه مداحی است؛ تلاش برای ترویج سیره، سبک زندگی، اخلاق و آموزه‌های حضرات معصومین(ع) در جامعه از دیگر مسئولیت‌های مداحان است.

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: ابا عبدالله(ع) شهید شد تا به بشریت برای همیشه تاریخ درس چگونه زیستن بیاموزد، امام حسین(ع) برای هدایت مردم و نجات انسان‌ها از جهل، سرگردانی و گمراهی شهید شد؛ حضرت سید الشهدا زنده جاویدی است که هر روز باید با او زندگی کرد، نه اینکه تنها در محرم و صفر به این وجود مقدس توجه داشت.

وی روشنگری جامعه را از دیگر مأموریت‌های مداحان برشمرد و با اشاره به جنگ روانی و دورغ پراکنی استکبار بیان کرد: دروغ پراکنی و تحریف حربه قدیمی جریان استکبار است.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد است. علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha