مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

شهرکرد- ایرنا- یزدان یگانگی روز پنجشنبه با حضور مشاور وزیر جهادکشاورزی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به‌عنوان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم به‌واسطه ورود به زنجیره‌های ارزش تحول بزرگی در حوزه کشاورزی و اقتصادی این استان رُخ داده است.

محمد کاظم منزوی روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه برگزار شد، تاکید کرد: تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام استان به تامین منابع ملی و جذب سرمایه‌گذاران توانمند نیاز دارد.

مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص منابع مورد نیاز به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی چهارمحال و بختیاری اقدام کند تا وضعیت اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوارها در این استان متحول شود.

منزوی به رتبه نخست چهارمحال و بختیاری در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند بادام و ماهی فزل‌آلا اشاره و تصریح کرد: در همین راستا تکمیل زنجیره‌های ارزش استان در دستور کار قرار گرفت و این مهم تاکنون برای بادام و ماهی قزل‌آلا عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: برای نهاده‌های دامی دغدغه‌های فراوانی وجود دارد و اگر در این حوزه کمک نشود مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

منزوی اظهار داشت: نهاده‌های دامی باید به‌موقع در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا روند تولید با مشکل مواجه نشود.

مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه نیز گفت: چهارمحال و بختیاری با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع تولیدات بخش کشاورزی نقش مهمی در تامین مواد غذایی کشور دارد.

مهرداد پاکار تاکید کرد: محصولاتی مانند بادام، قارچ خوراکی، ماهی قزل‌آلا، گردو، هلو و عسل این استان را در تولید این محصولات شاخص کرده است.

وی افزود: توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار و ارتقای وضعیت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در سرعت‌بخشی به روند توسعه این استان دارد که مورد توجه وزارت جهاد کشاوزری قرار دارد.

خرید ۴۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۰۰ تُن و امسال حدود ۴۸ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشت.

نعمت‌الله تقی‌زاده تاکید کرد: سال گذشته هشت هزار تُن و در سال‌جاری بیش از ۱۵ هزار تُن گندم در سیلوی ملکی شهید استکی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری واقع در فرخ‌شهر خریداری و ذخیره‌سازی شد و سال گذشته هشت هزار تُن و امسال ۲۱ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سوی تعاون روستایی استان خریداری شد.

مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار تُن گندم در سیلوهای استان وجود دارد که از این میزان با توجه به سیاست‌های دولت و کاهش هزینه‌ها ۲۷ هزار تُن در کارخانه‌های آردسازی و ۲۳ هزار تُن در سیلوهای ملکی ذخیره‌سازی شده است.

وی گفت: هشت هزار تُن گندم از بنادر کشور به چهارمحال و بختیاری تا ۱۰ روز آینده حمل و به موجودی گندم استان افزوده می‌شود.

تقی‌زاده تاکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ تُن برنج در انبارهای اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری و چهار هزار و ۲۰۰ تُن شکر در انبارهای کارخانه قند شهرکرد وجود دارد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha