وزیر علوم: دانشگاه‌های ایران از مشق نویسی به سرمشق نویسی رسیده اند

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان، گفت: دانشگاه‌های ما امروز از مشق نویسی به سرمشق‌نویسی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز پنج‌شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز گفت: امروز شمار اساتید ایرانی یک درصد برتر جهان از یکهزار نفر و اساتید کشور در جمع از ۲ درصد برتر جهان از ۲ هزار نفر گذشته است.

مرجعیت علمی ایران اسلامی

وی بیان کرد: این نشان می‌دهد که اکنون ایران اسلامی در مرجعیت علمی صاحب مکتب شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، بهترین فرزندان ایران برای گذراندن مقطع دکتری به خارج از کشور فرستاده می‌شدند که برخی از آنها باز نمی‌گشتند.

زلفی‌گل یادآور شد: اساتید دانشگاه شیراز سال ۶۵ جسارت به خرج داده و نخستین بار دوره دکتری را در کشور راه‌اندازی کردند و اکنون به جایی رسیده‌ایم که برای پذیرش یک سمت چندین فرد توانمند و زبده متقاضی هستند.

وی اظهار کرد: باید در کسب موفقیت‌ها قدردان پیشکسوتان و مسئولان گذشته وزارت علوم نیز باشیم و دانشجویان امروز نیز با هوش و توان خود جایگاه انها را پر کنند.

وزیر علوم با اشاره به برخی از موفقیت‌های کشور در زمینه‌های دانش‌بنیان، علم و فناوری و فعالیت‌های نانو تکنولوژی و بایو تکنولوژی، گفت: باید این جایگاه علمی را حفظ کنیم و دانشجویان نیز با تلاش خود کمبودها را جبران کنند.

وی اضافه کرد: استقلال سیاسی و آرامش و امنیت امروز کشور نتیجه ایثار شهدا است و اکنون نیز رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی برای این امنیت و آرامش جان نثاری می‌کنند که باید قدردان آنها باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha