بذرپاش: عدد تامین زمین در فارس نزدیک به میزان مسکن مهر کل کشور است

شیراز - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین زمین در استان فارس برای نهضت ملی مسکن تاکنون برای بالغ بر ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار قطعی شده و حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار در آستانه نهایی شدن قرار گرفته و این یعنی عدد زمینی که در این استان تامین می شود کمی کمتر از میزان تامین شده برای مسکن مهر در کل کشور است.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش، بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در شیراز افزود: امروز در کشور در جهت ساخت مسکن کار بزرگی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت مردمی سیزدهم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: میزان زمین تامین شده برای اجرای این طرح بی سابقه بوده و در حالی که در مسکن مهر در مجموع هشت هزار هکتار زمین تامین کردیم امروز و در طرح نهضت ملی مسکن در آستانه تامین ۵۰ هزار هکتار زمین در کل کشور قرار داریم.

بذرپاش ادامه داد: در استان فارس تاکنون تامین افزون بر ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار قطعی شده و حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار در آستانه قطعی شدن است یعنی عدد زمینی که در استان تامین می شود کمی کمتر از کل زمین تامین شده برای مسکن مهر در کل کشور است و این عدد نه کم سابقه بلکه بی سابقه است.

او اظهار کرد: اخیرا با آمدن مدیریت جدید در بنیاد مسکن بحث واگذاری زمین روستایی که در مقطعی یک آرزو بوده در دستور کار قرار گرفته و امروز در یکی از روستاهای اطراف شیراز شاهد این اتفاق هستیم.

عدد زمینی که در استان تامین می شود کمی کمتر از کل زمین تامین شده برای مسکن مهر در کل کشور است و این عدد نه کم سابقه بلکه بی سابقه استوزیر راه و شهرسازی گفت: امسال هدفگذاری کرده‌ایم که ۵۰۰ هزار فقره واگذاری انجام شود و سال آینده هم همین میزان واگذار شود که عدد بسیار قابل توجهی است.

بذرپاش افزود: این زمین ها نه به شکل خام بلکه پس از آماده سازی به مردم تحویل داده می‌شود که برای آماده سازی این زمین ها نیز رقم بسیار بالایی صرف می شود.

وی ادامه داد: در مجموع کار بزرگی در طرح نهصت ملی مسکن در کشور در حال انجام است و اگر نظام بانکی قدری بیشتر همراهی کند میزان ساخت و ساز مسکن چه شهری، چه روستایی و چه خودمالکی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی: کار بزرگی در طرح نهصت ملی مسکن در حال انجام است

تداوم سیاست ویلایی سازی در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقادهای مطرح شده در خصوص ویلایی سازی ها افزود: ویلایی سازی و تک طبقه سازی سیاست ماست و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم داد.

ویلایی سازی و تک طبقه سازی سیاست ماست و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم دادبذرپاش، با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور گفت: امروز با افتخار می توانیم بگوییم در حوزه راهسازی مهندسان ایرانی به سطح قابل توجهی از توانایی رسیده اند که قابل افتخار است و برخی از کشورهای منطقه درخواست دارند که ظرفیت و توان مهندسان و شرکت های ما برای اجرای پروژه های راهسازی خودشان استفاده کنند.

وی افزود: این نشان می دهد که در این بخش توسعه بسیار خوبی شکل گرفته و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی: کار بزرگی در طرح نهصت ملی مسکن در حال انجام است

تامین چهار هزار و ۷۸۳ هکتار زمین در فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۸۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شده است.

محمود رضا طالبان افزود: کل زمین تامین شده برای احداث نهضت ملی مسکن تا اوایل سال گذشته ۴۹۵ هکتار بود که با شکل گیری سه گروه جهادی در استان امروز این عدد به چهار هزار و ۷۸۳ هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲ هزار و ۱۲۶ هکتار از محل توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی، ۲۸۵ هکتار از ارضی ماده ۱۰ و ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار نیز اراضی ملی تامین شده است.

او اظهار کرد: در بحث تامین زمین تنها مشکل ما مربوط به کلانشهر شیراز است و در سایر شهرها زمین مورد نیاز تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۴۶۱ هزار و ۵۶۷ نفر ثبت نام داشته‌ایم که ۱۵۱ هزار و ۶۲۲ نفر تایید نهایی شده‌اند.

طالبان افزود: ۸۸ سایت در بحث نهضت ملی مسکن در استان تعریف شده که ۱۸ سایت به بنیاد مسکن، ۱۱ سایت به شهرداری ها، هشت سایت به سازمان همیاری شهرداری ها، پنج سایت را به موسسه عمران بسیج اختصاص داده ایم و ۱۰ سایت را راه و شهرسازی استان عقد قرارداد از طریق پیمانکاری داریم.

او اظهار کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۹۲۲ واحد زمین در استان برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که برای متقاضان پیامک ارسال شده و ۷۲ هزار و ۹۳۷ نفر نیز واریز وجه انجام داده اند.

مدیر کل راه و شهرساز فارس افزود: چهار شهرک را نیز در اطراف شهر شیراز شامل بیضا، کهمره سرخی، داریون و سروستان پیش بینی کرده ایم که سروستان با توجه به فاصله بیشتر آن این ظرفیت را دارد که به عنوان شهر جدید تعریف شود و طرح جامع سه سه شهرک دیگر نیز آماده است.

طالبان گفت: در بحث قانون جوانی جمعیت تا امروز برای یک هزار و ۶۴۹ نفر زمین تامین شده که با ۶۸۵ نفر انعقاد قرارداده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث مسکن ایثارگران نیز یک عقب ماندگی در استان وجود داشت و حدود ۱۸ هزار واحد کمبود داشتیم که طی یک سال گذشته سه هزار و ۴۷۵ واحد را هم تامین و هم واگذار کرده ایم.

او افزود: در بحث مشاورین املاک نیز حدود هشت هزار و ۸۰۰ مشاور املاک فعال در استان فارس داریم که تاکنون پنج هزار و ۸۶۱ مورد بازرسی و ۴۰۵ مورد پلمب داشته ایم و برداشت ما این است که ۸۷۵ مشاور املاک فاقد مجوز همچنان در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha