۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85256494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: ورود به غزه نبرد را به فاجعه‌ای بزرگ برای دشمن تبدیل می‌کند

تهران-ایرنا- نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: رژیم اشغالگر می‌داند که ورود به غزه نبرد را به فاجعه‌ای بزرگ برای نظامیان این رژیم تبدیل می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، صالح العاروی تصریح کرد، «غرب ما را به ارتکاب جنایات ضدبشری متهم می‌کند، اما در مکتب جنبش حماس هدف قرار دادن غیرنظامیان هرگز جایی ندارد».

العاروی با بیان اینکه «ما در طول تاریخ در کنار ادیان مختلف زیسته‌‎‌ایم»، تأکید کرد که « منطقه ما هرگز جنگ دینی به خود ندیده اما این غربی‌ها هستند که انواع و اقسام ایدئولوژی‌های افراطی‌گرانه‌ را ایجاد کرده‌اند».

وی که با شبکه الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «اطلاعاتی داشتیم مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها در حال آماده شدن برای حمله به ما پس از اعیاد یهودی هستند. با حمله به نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت غزه، حمله‌ای پیش دستانه انجام دادیم و نیروهای دشمن بسیار زود از هم فروپاشیدند».

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «زمانی که تیپ غزه از هم فروپاشید، غیرنظامیان از غزه وارد اراضی اشغالی شدند و با شهرک‌نشینان درگیر شدند که در این بین شماری کشته شدند. دستور العمل فرماندهان قسام برای نیروهای خود در رابطه با جایز نبودن قتل زنان و کودکان واضح بود».

العاروی تصریح کرد، «ارتش اسرائیل حتی برای حمایت غیرنظامیان در شهرک‌های صهیونیستی نیز وارد عمل نشد. قتل و کشتار غیرنظامیان یا آسیب رساندن به آن‌ها هرگز جزو برنامه‌های قسام نبوده است. قسام هرگز به غیرنظامیان یا اسرا آسیب نمی‌رساند و طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کند».

وی همچنین گفت: «تعدادی از کشته‌های صهیونیست‌ها از غیر نظامیان در داخل شهرک‌های صهیونیست نشین در حملات ارتش صهیونیستی کشته شده‌اند».

صالح العاروی افزود: «این شهرک‌نشینان که تعدادی از آن‌ها مسلح بودند اقدام به تیراندازی به نیروهای قسام در جریان تصرف پایگاه‌های نظامی می‌کنند، به اسارت این نیروها در می‌آیند و در اماکنی در داخل خود شهرک‌ها نگهداری می‌شوند، اما قبل از انتقال به غزه در حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای اسیر کننده، کشته شدند».

وی تأکید کرد که «دشمن صهیونیستی در این مواقع بر اساس قانون هنیبعل (قوانین جنایتکارانه) خود عمل می‌کند که قتل اسرا و اسیر کنندگان را برایش مجاز می‌داند».

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: «برخی افراد عادی در غزه توانستند وارد شهرک‌های صهیونیستی شده و افرادی غیرنظامی را به اسارت بگیرند اما این هرگز نه جزو برنامه ما بوده و نه در مکتب ما جایی دارد».

وی تصریح کرد: «۱۲۰۰ نفر از مبارزان قسام وارد شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شدند و تیپ غزه ارتش رژیم صهیونیستی را در مدتی کوتاه تصرف کردند. رژیم اشغالگر می‌داند که ورود به غزه نبرد را به فاجعه‌ای بزرگ برای ارتش این رژیم تبدیل می‌کند».

العاروی همچنین گفت: «طرح‌های دفاعی ما به مراتب قوی‌تر از طرح‌های هجومی است و دشمن این را خوب درک می‌کند. قبل از آغاز حمله، طرح‌های دفاعی ما آماده شده بود و این طرح‌ها بسیار قوی‌تر از طرح‌های هجومی‌مان است».

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد، «دشمن صهیونیست زیرساخت‌های مقاومت را هدف قرار نداده، بلکه مناطق مسکونی را هدف قرار داده است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha