دمای هوای مازندران از فردا افزایش می‌یابد

ساری - ایرنا – اداره کل هواشناسی مازندران با اعلام این‌که سامانه بارشی امشب از این استان خارج می‌شود، وضعیت جوی مازندران را از فردا تا اواسط هفته آینده صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای پیش‌بینی کرد که با خروج سامانه بارشی از امشب، آسمان این استان از فردا و در روزهای جمعه و شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات استان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز پایدار خواهد بود، اما از شامگاه دوشنبه و در روز سه‌شنبه دوباره با ورود سامانه جدید، وزش باد و بارش باران برای نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود. برای روز چهارشنبه هفته آینده نیز آسمانی صاف تا نیمه‌ابری برای استان پیش‌بینی شده است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با گرم‌تر شدن هوا از فردا –جمعه-، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری، در روز دوشنبه بین ۲۳ تا ۲۴ دزجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر که امروز ثبت شد، با روندی افزایشی از فردا در روز دوشنبه به ۲۲ تا ۲۳ می‌رسد. در مناطق کوهستانی نیز که امروز دمای هوا بین ۹ تا ۱۸ درجه سانتیگراد ثبت شد، روز دوشنبه به ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش می‌یابد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۵.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کلاردشت با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha