معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۵۰ رشته از قنات اقلید استان فارس مرمت و بازسازی می‌شود

شیراز- ایرنا- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده ظرف سه سال آینده حدود ۵۰ رشته از قنات شهرستان اقلید در شمال استان فارس مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، صفدر نیازی شهرکی پنجشنبه شب در حاشیه دور دوم سفر ریس جمهور و هیات دولت به این استان و سفر به شهرستان اقلید، اظهار کرد: قرار است که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این قنوات اختصاص یابد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقلید شهرستان پهناور و بزرگی است، اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به این منطقه که قطب مهم کشاورزی است، توجه داریم.

وی با اشاره به اینکه در آیین افتتاح و بهره برداری از یک طرح آبیاری نوین در شهرستان اقلید حضور یافته است، افزود: استفاده از سیستم های آبیاری نوین و سامانه های آبیاری تحت فشار باید توسعه یابد و امیدواریم تا پایان سال کمک لازم و کافی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه از شهرستان اقلید یک رودخانه با دبی آب بالایی عبور می کند که اختلافاتی بین شهرداری و وزارت نیرو وجود دارد، بیان کرد: قرار است یک طرح خوب برای این شهرستان مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم مشکل آب را حل کنیم.

نیازی شهرکی با اعتقاد به اینکه بسیاری از کشاورزان انتظار داشتند برای جاده‌های بین مزارع و کانال ها ردیف اعتباری تخصیص یابد، گفت: ما امیدواریم بتوانیم از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کمک بگیریم و به شهرستان کمک کنیم یعنی علاوه بر اعتبارات شهرستانی که وجود دارد ما هم ملی بتوانیم کمک کنیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های بخش کشاورزی شهرستان اقلید فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع جانبی آن است، افزود: توسعه سردخانه ها، کارخانجات درجه بندی و بسته بندی باید انجام شود تا بتوانیم به ارزش افزوده بهتری برسیم.

نیازی شهرکی یادآور شد: در این خصوص رایزنی خواهم کرد تا بتوانیم سرمایه گذاری خوبی برای اجرای طرح های جدید داشته باشیم.

همزمان با اولین روز از دور دوم سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان فارس آیین افتتاح طرح‌های آبیاری نوین و گلخانه سبزی و صیفی با حضور "صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی" در شهرستان اقلید برگزار شد.

طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت توسط باقر قهرمانی به نمایندگی از بهره برداران روستای آسپاس شهرستان اقلید در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی یکپارچه سازی شده با اعتبار۱۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

شهرستان اقلید دارای ۱۳ هکتار گلخانه فعال بوده و با صدور مجوز گلخانه در سطح ۱۵۰ هکتار گام بزرگی در توسعه کشت های گلخانه ای برداشته است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha