شهرستان بروجن صاحب اداره استاندارد شد

شهرکرد- ایرنا- اداره استاندارد بروجن در آیینی با حضور مدیرکل بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان این شهرستان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه پنجشنبه در آیین بهره‌برداری ساختمان اداره استاندارد شهرستان بروجن گفت: بروجن از شهرستان‌های صنعتی استان است و با راه‌اندازی نمایندگی استاندارد بروجن زمینه اشتغال در این شهرستان از طریق ایجاد آزمایشگاه‌های همکار، شرکت‌های بازرسی و مراکز بازرسی مخازن سی. ان. جی. (CNG) فراهم شده است.

محمد کاظم منزوی همچنین در خصوص راه‌اندازی کارخانه تولید مخزن‌های کامپوزیتی در شهرستان بروجن، اظهار داشت: برای گرفتن مجوز استاندارد، پیگیری پروانه بهره‌برداری و ترخیص مواد اولیه از گمرک و حمایت‌های دیگر از سرمایه‌گذار واحد تولید مخزن‌های کامپوزیتی به‌منظور ذخیره گاز مایع به‌زودی پیگیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره بر استانداردهای محصولات واحدهای صنایع غذایی و تولید بتن شهرستان‌های بروجن، لردگان، فلارد و خانمیرزا نظارت می‌کند.

مهدی پژوهش تاکید کرد: نمایندگی استاندارد شهرستان بروجن پس از ۱۱ سال تاخیر افتتاح شد که برای خدمات‌رسانی به ۴۵ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

فرماندار بروجن نیز گفت: این فرمانداری به‌منظور رشد تولید، ایجاد مراکز استاندارد و افزایش و ارتقای آن‌ها ساختمان مسکونی این فرمانداری را برای راه‌اندازی اداره استاندارد واگذار کرده است.

فتاح کرمی تصریح کرد هم‌اکنون ۴۵ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن واقع و مستقر شده است که نقش اصلی را در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان دارد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۴۵ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است و حدود ۴۰۰ واحد تولیدی در پنج شهرک صنعتی این شهرستان فعالیت دارد.

چهارمحال و بختیاری با تکمیل و بهره‌برداری از واحد تولید سیلندرهای کامپوزیتی سی. ان. جی. (CNG) به‌عنوان تنها واحد تولیدی خاورمیانه و پنجمین واحد جهان در تولید این محصول استاندارد به‌شمار می‌رود.

بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha