سیلاب مسیر ارتباطی رویان - بلده را مسدود کرد+ فیلم

نوشهر - ایرنا - بارندگی شدید شب گذشته در غرب مازندران سبب جاری شدن سیلاب و انسداد خودروها در محور رویان - گلندرود - بلده از توابع شهرستان نور شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور روز جمعه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت : بارندگی شدید سبب جاری شدن سیلاب در منطقه پیچ بری آبشار آب پری گلندرود واقع در مسیر محورر رویان - بلده شده است.

سید رضا سجادی افزود : متاسفانه به علت فعالیت یک واحد معدنی در ضلع شرقی این مسیر ارتباطی و بارندگی شدید سبب جاری شدن سیل در این نقطه شده و حجم سنگینی از مصالح کوهی، گل و لای را به همراه خود به پایین دست آورد و سبب انسداد یک ساعته این راه ارتباطی شد.

وی اظهار کرد : نیروهای راهداری تا ساعتی پیش با بکارگیری تجهیزات و امکانات به بازگشایی این مسیر اقدام کردند.

این مقام مسوول بیان داشت : متاسفانه به علت فعالیت این واحد معدنی سال ها است حدود ۲۵۰ متر از طول مسیر در منطقه یاد شده دچار آسیب شده و در هر بارندگی شدید سیلاب جاری می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور با اشاره به حادثه ساز بودن این نقطه از این محور ارتباطی تاکید کرد : باید از روند فعالیت این معدن جلوگیری شود و در صورت تداوم این وضعیت در زمان بارندگی سلامت عابران سواره رو در خطر است.

سجادی افزود : به علت گردشگر پذیر بودن منطقه و استقبال شمار چشمگیر مسافران از این مسیر روزانه هزاران خودرو که مقصد سفرشان بخش بلده و کجور است از این محور تردد دارند.

بخش بلده نور دارای یک نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی، دست کم هفت هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۰ هزار نفر جمعیت متغیر دارد.
مسافت این بخش کوهستانی تا شهر نور حدود ۱۳۰ کیلومتر است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نور واقع در غرب مازندران، دست کم ۲۲۰ روستا و چهار شهر شامل رویان، نور، چمستان و بلده است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha