۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبر: 85256656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای شمال کرمان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبر: 85256656
هوای شمال کرمان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

کرمان- ایرنا- مسوولان محیط‌زیست کرمان تایید کردند که وضعیت هوای برخی شهرستان های شمالی این استان از جمله راور و انار هم اینک در شبانگاه پنجشنبه در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، به دنبال بروز پدیده گردوغبار غلیظ در مرکز استان کرمان طی امشب، خبرنگار ایرنا با محیط زیست تماس گرفت تا از وضعیت کیفیت هوای استان مطلع شود که رییس اداره روابط عمومی و رسانه محیط زیست استان کرمان گفت که هوای مرکز استان در شرایط خطرناک نیست اما شاخص آلایندگی در راور و انار ۵۰۰ است.

حجت‌الله مرادی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اعلام اداره کل هواشناسی از امشب تا روز شنبه یا یکشنبه وضعیت پدیده گردو غبار در نواحی شمالی، شرقی و غربی استان به صورت متناوب ادامه دارد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان از حضور و فعالیت غیرضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز و ترددهای غیرضروری جاده ای و شهری خودداری کنند.

رییس اداره روابط عمومی و رسانه محیط زیست استان کرمان ادامه داد: ضروری است پلیس راهور هشدارهای لازم را به رانندگان وسایل نقلیه که قصد تردد در جاده های بین شهری را دارند اعلام کند و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: هم اینک وضعیت هوای شهر کرمان از نظر میزان آلاینده ها و گردو غبار نرمال است و به وضعیت خطرناک نرسیده است.

مرادی بیان کرد: در صورت ناسالم شدن وضعیت هوای کرمان این موضوع حتما اطلاع رسانی می‌شود اما هم اینک وضعیت هوای این شهر نرمال است.

رییس اداره روابط عمومی و رسانه محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: در صورتی که شاخص کیفی هوا از۱۵۰ به بالا رود و برای گروه‌های حساس، افراد بیمار و کودکان ناسالم شود، قطعا اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا همچنین بخشدار شهداد در شهرستان کرمان طی اطلاعیه ای با اشاره به وضعیت خطرناک کیفیت هوا در این منطقه، به مسافران و گردشگران هشدار داد که به علت توفان شن و گردوغبار شدید مراقبت کنند و شهروندان به‌ویژه گلخانه داران نیز در استحکام بخشی به سازه‌های خود بکوشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha