فرماندار ملایر: هزار قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزند به بالا واگذار می‌شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، یک‌هزار قطعه زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزند به بالا در این شهرستان واگذار می‌شود که در حال انجام مراحل قاتونی آن و اخذ مصوبات هستیم.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان ملایر افزود: زمین‌ها به خانواده‌هایی واگذار می‌شود که از تاریخ آبان ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند.

وی بیان کرد: مصوبه استانی واگذاری این تعداد واحد مسکونی تمام شده و بلافاصله پس از اتمام مصوبات مرتبط کشوری، طرح تفکیکی زمین آماده و قطعات به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر واگذاری هزار واحد در طرح جوانی جمعیت این شهرستان را یک رکوردشکنی در کشور دانست و افزود: ما برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مصوبه ۱۴۰۰ مصّر هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه حاکمیت در طرح جوانی جمعیت خوب ورود کرده و دستگاه‌ها نیز باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، بر لزوم اختصاص فضای تبلیغاتی ویژه‌ای در سطح شهر برای جوانی جمعیت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به تولید محتوا در فضای تبلیغاتی سطح شهر هستند، ادامه داد: ادارات موظف هستند به صورت مستمر جلسه‌های آموزشی و کاربردی با حضور اساتید مجرب در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور جامعه هدف و روستائیان برگزار کنند.

معاون استاندار همدان مساله جمعیت را موجودیت یک کشور دانست و تاکید کرد: ازدیاد نسل در درجه اهمیت بالایی است، اما در کنار افزایش جمعیت، باید کیفیت تربیت فرزندان نیز مد نظر قرار گیرد.

کاهش ۱۵ درصدی واقعه طلاق در ملایر

اسماعیلی همچنین به آمار وقایع حیاتی در ۶ ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار ولادت ۱.۹ درصد افزایش و واقعه وفات ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده واقعه طلاق ۱۵ درصد کاهشی و واقعه ازدواج نیز ۱۶.۴ درصد کاهشی بوده که در سه واقعه حیاتی آمار ما نسبت به مدت مشابه سال قبل مطلوب است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ازدواج‌های منجر به طلاق نیز امسال روند کاهشی داشته، بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از ازدواج‌ها در این شهرستان منجر به طلاق شده که نگران کننده است.

به گفته اسماعیلی؛ تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید در این حوزه تلاش کنند تا ازدواج طی سال‌های پیاپی روند افزایشی داشته باشد.

وی همچنین به پیروزی جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت به شکل بی‌سابقه و غافلگیرکننده‌ای رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرد و "شکست ترمیم‌ناپذیر" بهترین تعبیری بود که را رهبر معظم انقلاب از این عملیات داشتند.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: نتیجه در ساعات و روزهای آینده هر چه باشد، چیزی جز پیروزی نیست و تا به امروز پیروزی جبهه مقاومت قطعی است.

اسماعیلی افزود: هر روز معجزات خداوند را در حمایت از مظلومان و مستضعفان محور مقاومت می‌بینیم و آینده از آن حزب‌الله است.

فرماندار ملایر: هزار قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزند به بالا واگذار می‌شود

برای خروج از تله جمعیتی باید به نرخ باروری ۲.۵ برسیم

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان نیز جمعیت را یکی از راهبردهای اصلی کشور عنوان و بیان کرد: ایران امروز وارد تله جمعیتی شده و رهبر معظم انقلاب از اوایل دهه ۹۰ موضوع راهبرد جمعیتی را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند.

"فاطمه ستاری‌نوید" با اشاره به تدوین یک برنامه بومی برای استان‌ها، هوشیارسازی و جبهه‌سازی را با ورود مردم و حاکمیت از الزامات در حوزه افزایش جمعیت برشمرد و افزود: دولت سیزدهم در این حوزه بسیار مصمم است.

وی اقدامات انجام شده در قانون جوانی جمعیت را در افزایش شاخص‌هایی همچون ولادت و ازدواج اثرگذار دانست و گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار کارمند مجرد در سطح استان همدان داریم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: در این استان نرخ باروری ۱.۷ به بالا نداریم و چنانچه به ۲.۵ برسیم، در تله جمعیتی نمی‌افتیم.

ستاری‌نوید با بیان اینکه همت ادارات در طرح جوانی جمعیت، شیب کاهشی را کُند کرده، اظهار داشت: در ازدواج و فرزندآوری از ۷۳ ماده قانون، بالغ بر ۵۰ مورد آن در حیطه وظایف مرکز بهداشت است که با تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی را از اولویت‌های مهم در زمینه فرزندآوری و ازدواج دانست و افزود: باید از ظرفیت تمام بانک‌ها در ارائه تسهیلات استفاده و ماده قانون‌ها توسط ادارات اجرایی شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان همچنین بر لزوم برگزاری جلسات ماهیانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این شهرستان، فعال کردن کمیته نظارت و شورای اندیشه‌ورز، بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران و ارسال مرتب گزارش فعالیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ برگزاری نشست کارگروه بانوان، بازدید از بازارچه صنایع دستی بانوان و موزه تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی عمارت مصدقی از دیگر برنامه‌های مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان به شهرستان ملایر بود.

شهرستان ملایر دارای جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha