۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85256829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوی اعزامی مسابقات آسیایی: رقابت‌های آسیایی سخت و نزدیک است

رشت - ایرنا - برترین بانوی قایقرانی کشور در ادوار مختلف المپیک گفت: رقابت‌های بازی‌های آسیایی، سنگین، سخت و بسیار نزدیک است و به همین دلیل کسب مدال دشوار شده است.

نازنین ملایی متولد ۱۳۷۰ اهل شهرستان بندرانزلی که از ۱۷ سال قبل در رشته قایقرانی فعالیت می کند، روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکثر کشورها در رشته قایقرانی پیشرفت خوبی دارند و در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز شاهد آن بودیم.

وی افزود: در این رقابت‌ها در ماده روئینگ چهارنفره نایب قهرمان شده و مدال نقره را کسب کردیم و در ماده دیگر با تیم سوم فقط ۲۶ صدم ثانیه اختلاف داشتیم که این خود بیانگر آن است چه میزان کسب مدال در رشته قایقرانی در بازی‌های آسیایی سخت و دشوار شده است.

دارنده ۲۳ مقام و مدال رقابت‌های برون مرزی ادامه داد: با وجود اینکه روئینگ تک نفره سبک وزن رشته تخصصی من است اما چین آن را در بازیهای آسیایی هانگژو از رشته هایب قایقرانی حذف کرد وگرنه کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی در این رشته دور از دسترس نبود.

وی که تاکنون ۲ مدال نقره و یک مدال برنز بازی‌های آسایی را تصاحب کرده است، اضافه کرد: در بازی های آسیایی که در چند ماده المپیکی و برای کسب سمهیه برگزار شد، همه کشورها با قدرت حضور یافتند تا بتوانند سهمیه کسب کنند و شاهد رشد بسیار خوب برخی ار کشورها بودیم.

هدفم کسب مجدد سهمیه المپیک است

نازنین ملایی که با کسب رتبه یازدهم مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو برترین نتیجه را در بین بانوان ایرانی در ادوار مختلف المپیک کسب کرده است، هدف خود را حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ فرانسه عنوان و بیان کرد: تلاش می کنم تا سمهیه المپیک را کسب کرده و بتوانم جایگاه خود و کشور را در ماده روئینگ تک نفره سبک وزن ارتقاء دهم.

وی که جایگاه هشتم رقابت‌های جهانی در جمهوری چک را نیز دارد، خاطرنشان کرد: با کسب رتبه یازدهم المپیک و همچنین کسب عنوان هشتم مسابقات جهانی، کشورهای صاحب نام قایقرانی رشته روئینگ حساب ویژه ای برای قایقرانی بانوان ایران باز کردند و برای نخستین بار به عنوان نماینده ایران در این ماده از مسابقات جهانی حضور یافتم.

این قایقران برجسته گیلانی که ۱۶ سال در رده های مختلف سنی در عضویت تیم ملی قرار دارد، افزود: اردیبهشت ماه سال آینده باید در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک که در کره جنوبی برگزار می شود، حضور یابم و امیداست بتوانم به هدفم برسم.

وی که چهار مدال طلای متوالی مسابقات قهرمانی آسیا را دراختیار دارد، گفت: پس از شروع اردوها باید وضعیت را بررسی و سرانجام تصمیم بگیرم که در چه ماده‌ای حضور یابم چون هم اینک آمادگی حضور در ۲ ماده قایقرانی را در رشته روئینگ دارم.

از گیلان ۱۵ ورزشکار در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور یافتند که در نهایت این ورزشکاران موفق به کسب یک مدال طلا، ۲نقره و پنج برنز شدند که نازنین ملایی توانست در رشته قایقرانی روئینگ چهارنفره مدال نقره کسب کند.

پیمان قویدل و سپهر ساعتچی ۲ ملی پوش رشته قایقرانی گیلان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین موفق به کسب مدال برنز کایاک ۲ نفره شدند، ضمن اینکه مهدی جلوه از گیلان به همراه تیم ملی والیبال مدال طلا و معین شفقی به همراه تیم ملی کبدی مدال نقره کسب کردند، همچنین محمد رهبری ۲ مدال برنز در رشته شمشیربازی در بخش انفرادی و تیمی و سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی مدال برنز بازی‌های آسیایی را تصاحب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha