۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85256893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار واحد دامداری روستایی مجوزدار در استان فعال است

زنجان - ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۲ هزار واحد دامداری روستایی مجوزدار در استان فعال است.

محمدعلی صادقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمار تقریبی، حدود ۱۱۱ هزار راس دام در این دامداری‌ها موجود است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی دامداری بدون مجوز نیز داریم که آماری از آنها در دسترس نیست، اضافه کرد: با این حساب تعداد دام این دامداری‌ها نیز مشخص نیست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه دام در استان مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: طبق آمار سه هزار و ۵۰۰ نفر در این حوزه خدمات ارائه می کنند.

صادقی با بیان اینکه با توجه به حجم تولیدات و نیازی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند به احداث دامداری‌های جدید نیاز داریم، اضافه کرد: با این شرایط نیاز است؛ واحدی مثل کشت و صنعت خرمدره در استان فعالیت کند که ظرفیت زیادی به لحاظ نگهداری دام داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته طبق هماهنگی صورت گرفته ۲ واحد دامداری نیز در حال احداث بوده و مجوز دامداری شیری برای آنها صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha