توجه به سرمایه نیروی انسانی بهره وری دستگاه‌ها را افزایش می دهد

ساری - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با بیان این که توجه به سرمایه نیروی انسانی بهره وری دستگاه ها را افزایش می دهد، گفت: آنچنان که به حوزه ماموریتی درون سازمان توجه می شود به سرمایه اصلی سازمان ها و دستگاه ها یعنی نیروی انسانی در سطح کلان در کشور توجهی نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی روز جمعه در نشست تخصصی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی و معاونین برنامه ریزی فرمانداری های مازندران در بابلسر، افزود: به طور معمول مدیران جدید به دلیل حساسیت تنوع گوناگون در حوزه خود کمتر به مساله سرمایه انسانی و کارکنان توجه می کنند که این مساله شاید پاشنه آشیل بسیاری از مدیران دولتی ما باشد.

وی ادامه داد: آنان به حوزه ماموریتی توجه می کنند و به دلیل آنکه از ظرفیت نیروی انسانی به اندازه کافی استفاده نمی شود، بنابراین ما در حوزه ماموریتی با چالش مواجه هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران با این طرح سوال که چه میزان استفاده از ابزارهای فن آورانه، فناوری و هوش مصنوعی موجب شد تا کارکنان به کار اصلی متمرکز شوند و از کارهای روزمره جلوگیری کنند؟ و چه میزان این موضوع در نظام اداری اتفاق افتاده است؟ گفت: همچنان در حال صحبت از دولت الکترونیک هستیم این بحث حداقل ۲دهه قبل در دنیا مطرح بود و امروز به هیچ عنوان دولت الکترونیک معنایی ندارد که ما اکنون در حال صحبت از حذف کاغذ از دستگاه های اجرایی هستیم.
وی اضافه کرد: چه مساله ای وجود دارد که در سال ۱۴۰۲ در خصوص حذف کاغذ در دستگاه ها صحبت می کنیم و چه میزان سطح کارمان را تنزل داده ایم که دغدغه بعضی از دستگاه ها و حتی ما شده است؟

توجه به سرمایه نیروی انسانی بهره وری دستگاه‌ها را افزایش می دهد

محبی گفت :باید متعالی تر سخن گفت واز هوش مصنوعی و موارد دیگر در دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: اقدامات موثری که دستگاه ها می توانند در حوزه ماموریت خود انجام دهند و اراده دولت برآن است تا پایان این دولت همه خدمات خود به مردم را غیر حضوری کند، درست است که کار سختی است اما باید تلاش شود.
به گفته معاون استاندار مازندران گام دوم نظام اتصال عملکرد پاداش تا پایان سال تکمیل می شود و در دورافتاده ترین ساختمان های بخشداری و فرمانداری می توانیم این را نمایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی باید سرآمد و پیشتاز باشد، گفت: چگونه می توانیم برای مردم از بهره وری سخن بگوییم اما دستگاه های ما رنگ و بویی از بهره وری نبرده اند.
محبی ادامه داد : می گویند نسل امروز عجیب و غریب است اما باید توسط مدیر شناخته شود، ما چه خوشمان بیاید و نیایداین نسل در بدنه دولت بکارگیری می شود و این نسل به خوبی مورد اعتنای مدیران ما قرار نگرفت.
وی به ویژگی ها، توانمندی ها و تفاوت های این نسل اشاره کرد و گفت : این نسل با نسل ماقبل خود بسیار متفاوت است و شکافی بین این نسل ها وجود دارد و این نسل بیشتر ساختار محور عمل می کند و منفعت محور است.
به گفته معاون استاندار مازندران این نسل در بستر رسانه، دیجیتال رشد پیدا کرده است و باید نسبت به این نسل شناخت پیدا کنیم و این نسل، نسلی عجول و آمادگی شکست ندارند و آنان بشدت واقع گرا و به چالش علاقه مند هستند.
وی گفت : با قدرت گرفتن فضای مجازی در جهان نقش حاکمیت دولت ها در حال کمرنگ شدن است و این نکته مهمی است. ویژگی فضای مجازی این است اعمال قدرت حاکمیت دولت ها را کاهش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha