۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85256959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان‌الاقصی ریشه در جسارت رژیم صهیونیستی به نخستین قبله مسلمانان دارد

گرگان- ایرنا- امام جمعه گرگان با اشاره به حوادث اخیر در منطقه و انجام عملیات طوفان الاقصی توسط جوانان فلسطینی گفت: ریشه و عامل اصلی این حمله و عملیات، اهانت، توهین و جسارت اخیر رژیم صهیونسیتی به مسجد الاقصی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیست ۸۰ سال مداوم دست به کشتار و قتل عام مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین می‌زند، اما اهانت اخیر این رژیم، خون جوانان فلسطینی را بیش از گذشته به جوش آورد.

وی بیان کرد: در مقابل مردم و جوانان فلسطینی که با دست خالی به نیروهای رژیم صهیونسیت حمله کردند، آنان توپ و موشک بر سر مردم مظلوم غزه می‌ریزند.

وی تصریح کرد: این نوع حملات نشان از شکست این رژیم کودک‌کش دارد.

امام جمعه گرگان گفت: این رژیم جرات نمی‌کند از راه‌های زمینی وارد غزه شود به همین دلیل از راه دور اقدام به شلیک موشک و بمب می‌کند.

وی گفت: با نگاهی به دنیا متوجه می‌شویم که غرب و آمریکا در تلاش برای تغییر دادن ماهیت این درگیری‌هاست. 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: این کشورها سعی دارند، ظالم (رژیم صهیونسیتی) را مظلوم و مظلوم ( فلسطین) را ظالم نشان دهد. 

وی اضافه کرد: باید به حال این دنیا که تلاش در وارونه سازی واقعیت دارد، تاسف خورد. 

وی ادامه داد: هیچ کس جنایات این رژیم کودک‌کش در حمله به اردوگاه‌های صدرا و شکیلای فلسطینیان آواره و مظلوم را فراموش نمی‌کند که حدود سه هزار نفر به شهادت رسیدند. 

امام جمعه گرگان گفت: در این حملات در واقع هیمنه و شکوه کذایی ارتش نظامی و اطلاعاتی این رژیم شکسته شد. 

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: این که صدایی از اروپا و آمریکا در قبال جنایت رژیم صهیونسیتی در حملات اخیر به غزه در نمی‌آید، جای تعجب دارد.

وی اضافه کرد: کشورهای عربی، سیاست عادی‌سازی روابط با اسرائیل را یا باید فراموش کنند یا برای مدت‌ها عقب بیاندازند. 

وی یادآور شد: این درگیری‌ها بدون شک باعث قدرتمندتر شدن جبهه مقاومت در منطقه خواهد شد. 

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: افرادی مانند اردوغان و علی‌اف که تلاش داشتند پای رژیم صهیونسیتی را در منطقه باز کنند، باید حساب خودشان را کنند که نتایج و آثار این تفکر دامان خودشان را خواهد گرفت. 

امام جمعه گرگان گفت: این حرکت رهبران و روسای ترکیه و آذربایجان چنانچه در دام پهن شده غرب و آمریکا گرفتار شوند، دودمانشان خواهد سوخت. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۲۶ مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش و آغاز این هفته مرتبط افزود: در آیات و روایات ما بر مساله سلامتی جسم، تن و روح با انجام ورزش تاکید فراوان شده است. 

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مسوولان امر ورزش در استان باید رشته‌های ورزشی که در گلستان جایگاه خوبی دارند را تقویت کنند. 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: ورزش‌هایی که به گلستان تعلق و مدال‌آوری و افتخارآفرینی برای کشور و این استان دارند، باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

جانشین فرمانده تیپ ۲۳۰ تهاجمی شهید اسدالله متاجی گرگان هم در جمع نمازگزاران گرگان گفت: ارتش جمهوری اسلامی با نصب العین قرار دادن فرامین فرمانده کل قوا مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، با راه‌اندازی نهضت قرآنی و تربیت و آموزش چهره‌های قرآنی اقدام به تاسیس ۱۵۰ عدد دارالتحفیظ و کلاس‌های تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم کرده است.

سرهنگ حمید حیدری اظهار کرد: در بین کارکنان پایور، خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ۳۷ هزار حافظ اجزای مختلف قرآن کریم وجود دارد که از این تعداد ۲۹۴ نفر حافظ کل هستند.

وی بیان کرد: برپایی ۴۳ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع کارکنان پایور و وظیفه، ۲۲ دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش، ۲۲ دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان برادر و خواهر، ابتکار برگزاری جشنواره حدیث در ارتش و نیروهای مسلح کشور و جشنواره گوهرهای فاطمی از دیگر اقدامات ارتش انقلابی است.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگی، مذهبی و سیاسی خانواده‌ها از طریق دوره‌های بصیرت افزایی مختلف از دیگر توفیقات ارتش انقلابی و معنویت محور جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده تیپ ۲۳۰ تهاجمی شهید اسدالله متاجی گرگان گفت: این ارتقای بینش موجب مقابله با فتنه‌های شوم دشمنان و مشارکت بالای کارکنان و خانواده‌های آنها در مناسبت‌های ملی، مذهبی و انتخابات شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha