۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85256965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:عوامل بقای اسرائیل از بین رفته است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:بن گوریان موسس رژیم غاصب صهیونیستی می گوید اگر اسرائیل بخواهد دوام یابد باید ارتش قدرتمند و بازدارنده،اشراف اطلاعاتی،جنگ با دشمن خارج از قلمرو و سیستم دفاعی مثل گنبد آهنین داشته باشد و امروز مقاومت این عوامل را از بین برده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: عملیاتی که نیروهای مقاومت ۱۵ مهر امسال انجام دادند به لطف خدا عملیاتی ترکیبی بود که اصل نخست آنها را از بین برد و همه فهمیدند که ارتش اسرائیل پوشالی است و اشراف اطلاعاتی موساد و سازمان سیا زیرسوال رفت و جنگ در عمق ۴۰ کیلومتری داخل اسرائیل اجرا شد.

وی اظهار کرد:جنایات اسرائیل را نمی توان شمارش کرد،در ۷۵ سال ایجاد حکومت غاصب صهیونیستی اسرائیل ملعون از بمب های خلا که موجب خونریزی مغزی و ایست قلبی می شوند و استفاده از آنها ممنوع بوده،همواره علیه ملت مظلوم فلسطین استفاده کرده است.

وی افزود:این رژیم غاصب همچنین از بمب های فسفری که بدن را تا استخوان می سوزاند و «سلاح های دایم» که سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و اعضای بدن را مانند اره نابود می کند،گاز سمی تشنج زا،بمب پروانه ای،بمب های دارای اورانیوم ضعیف شده و دیگر سلاح های ممنوعه علیه ملت مظلوم فلسطین استفاده کرده است.

حجت الاسلام حسینی گفت:پیام ما به مقام معظم رهبری این است که ای سید و مولای ما، ما بر عهد خود پایبندیم و طبق آیه ۶۵ سوره نسا مطیع کامل و محض معظم له هستیم.

وی افزود:به مردم عزیز فلسطین و جبهه مقاومت اعلام می کنیم که با زبان،قلب و ید پشتیبان شما هستیم و پیام دیگر ما به اعراب منطقه است که که برای رابطه با اسرائیل مسابقه می دهند ،باید ببینند که تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند روی اسب بازنده قمار می کنید مشاهده شد و به ترکیه و آذربایجان کشورهای همسایه پیام می دهیم که شما که با شیطنت مرزها را تغییر می دهید قدرت مقاومت را ببینید.

وی اظهار کرد:پیام آخر ما به غده سرطانی اسرائیل است اگر حملات خود را از غزه برنداری و ادامه دهی پیش بینی خود شما اسرائیلی ها که در سال ۲۰۲۸ فروپاشی خواهید داشت به مدد الهی آن فروپاشی جلو می افتد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:رحلت مرحوم حجت الاسلام مشکینی از مناسبت های هفته است،بنا به نقل بزرگان کاشان این مرحوم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: مرحوم مشکینی متولد نجف هستند و در سال ۱۳۳۲ به و در جریان ملی شدن صنعت نفت و کودتای ۲۸ مرداد به ایران آمدند و دوباره ایشان را به نجف برگرداندند و سال ۱۳۳۹ دوباره به ایران می آیند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مرحوم حجت الاسلام مشکینی متولد نجف بود اما اهل منطقه آذربایجان و مشکین شهر بود،انقلابی گری را در آذربایجان انجام داد،سپس ایشان را به کاشان تبعید کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت:مشعل مبارزه با شاه در کاشان در دست مرحوم حجت الاسلام مشکینی بود،بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ ماه جبهه رفت و امیدواریم خداوند بهترین پاداش را به ایشان عنایت کند.

وی افزود: روز نابینایان از دیگر مناسبت های هفته است،خداوند اگر چشمی از کسی می گیرد استعدادهای دیگری داده،دوست طلبه نابینایی داشتیمک که با خط بریل درس خارج فقه می خواند،اگر اولادی در منزل داریم که از عضوی از بدن ناقص شده اما خداوند در دیگری از حکمت را به رویش باز کرده است.

وی اظهار کرد:روز تربیت بدنی از دیگر مناسبت های هفته است،خداوند حضرت موسی(ع) را فردی قوی معرفی می کند و در رابطه با طالوت خداوند می فرماید جسم او را قوی قرار دادیم،حدیثی داریم که خدا مومن ضعیف را نمی پسندد،مقام معظم رهبری به دانش آموزان توصیه می کنند که خوب درس بخوانند، معنویت داشته باشند و ورزش کنند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: مسجد،مدرسه و خانه باید با همکاری با هم زمینه تربیت مطلوب دانش آموزان را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حکمت ۳۶ نهج البلاغه حضرت علی(ع) می فرماید کسی که آرزوهایش طولانی شود کارهایش بد می شود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد:امل و آرزو یا مثبت و یا منفی است،اگر آرزو رسیدن به خدا باشد آن آرزوی مثبت است و اگر آرزوی تبعیت از هوای نفس باشد آرزوی منفی است.

وی گفت:در دعای مکارم الاخلاق و دعای بیستم صحیفه در جلسه ۲۴ این دعا می فرماید خدایا دشمنی نزدیکانم را به دوستی تبدیل کن و بدرفتاری خویشاوندانم با من را تبدیل به نیکویی کن.

حجت الاسلام حسینی افزود:حضرت علی(ع) می فرمایند سه چیز محبت را جلب می کند،اخلاق خوش،مدارای صحصح و فروتنی موجب محبت دوستان و آشنایان می شود.

وی اظهار کرد:خداوند در آیه ۶۹ سوره بقره می فرماید«قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّکَ یُبَیِّنْ لَنَا مَا لَوْنُهَا ۚ قَالَ إِنَّهُ یَقُولُ إِنَّهَا بَقَرَةٌ صَفْرَاءُ فَاقِعٌ لَوْنُهَا تَسُرُّ النَّاظِرِینَ»یعنی گفتند: از خدایت بخواه که رنگ آن گاو را معیّن کند. موسی گفت: خدا می‌فرماید گاو زرد زرّینی باشد که بینندگان را فرح بخشد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:اولین درس این آیه شریه این است که بنی اسرئیل باید مودبانه سخن می گفتند و به جای کلمه ربک باید می گفتند ربنا و نکته دوم این است که ۲ بار در این آیه شریفه روحیه خودخواهی خود را نشان دادند و ۲ بار گفتند لنا یعنی برای ما.

حجت الاسلام حسینی گفت:نکته بعدی آیه ۶۵ سوره بقره به اجتناب از سول پرسیدن بی جا می پردازد،پیامبر اعظم(ص) مشغول خواندن خطبه بودند که فردی در بین بیانات ایشان سال پرسید،پیامبر(ص)فرمود چرا بر سوال اصرار می کنید،یکی از عوامل هلاکت اقوام گذشته سوال های بیجای آنها بوده است.

وی افزد:حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند خدای متعال از بعضی امور ساکت شده است،خودتان را به تکلف نیاندازید و سوال بیجا نپرسید.

وی اظهار کرد:درس بزرگ آیه شریفه ۶۵ بقره برای امروز ما این است که باید تسلیم پیامبر(ص) ،قران و در زمان غیبت امام عصر(عج)تسلیم مقام معظم رهبری باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha