خطیب جمعه کرمان: عملیات رزمندگان حماس یک بیداری است

کرمان- ایرنا- امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه عملیات رزمندگان حماس آبروی نظام امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را برد، گفت: این پیروزی را به جوانان برومند فلسطین تبریک می گوییم زیرا یک بیداری و فتح الفتوح است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: هفته ای که گذشت در تاریخ اسلام هفته ای استثنایی و آنچه اتفاق افتاد از برکات و اثرات انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: دیگران فکر می‌کردند صدور انقلاب یعنی فرستادن مهمات و نیروهای نظامی به کشورهای دیگر در حالی که یعنی صدور روحیه انقلابی در مردم مسلمان منطقه ، مردمی که از مرگ می‌ترسیدند و حاضر نبودند جانشان را به خطر بیاندازند ولی از انقلاب اسلامی یاد گرفتند که مساله مرگ را یکبار برای همیشه برای خود حل کنند.
امام جمعه موقت کرمان اظهارداشت: کسی که فکر می‌کند مرگ پایان کار و فناست برای نجات از مرگ هرگونه ذلتی را می پذیرد ولی انقلاب اسلامی به ما یاد داد که بایستایم و مقاومت کنیم.
وی افزود: در دوران قبل از انقلاب نیز دشمن می خواست کشتار را بالا ببرد تا ترس بر مردم غلبه کند، اما مردم در انقلاب اسلامی نشان دادند با هدایت های امام خمینی (ره) مرگ برای آنان در مسیر انقلاب شهادت است.

حجت الاسلام شیخ بهایی اظهارداشت: وقتی مساله مرگ برای مردم قبل از انقلاب حل شد، رژیم منحوس آمریکایی- اسرائیلی شاهنشاهی، فشار را در ۱۷ شهریور بر مردم شدید کرد اما نتوانست راه به جایی ببرد.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز دشمن فشار را بر ملت ایران بالا برد و در سطح یک حمله بین المللی با حمایت تمامی کشورهای مطرح به مصاف انقلاب اسلامی آمد اما نتوانست به نتیجه ای برسد زیرا شهدای ما به استقبال مرگ رفتند.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: در طول این سال‌ها در فتنه ها و حوادث مختلف، این طرز تفکر انقلاب اسلامی و نهراسیدن از مرگ به سایر کشورهای مسلمان نیز منتقل شد و در دل جوانان مسلمان ریشه گرفت.

وی تاکید کرد: این جنایات و کشتارها از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین تازه نیست اما روحیه از خودگذشتگی و فداکاری همراه با تدبر، تعقل و جهاد علمی در میان این جوانان تازه است.
حجت الاسلام شیخ بهایی اظهارداشت: دشمن صهیونیستی فشار را علیه مردم غزه شدید کرده و در این منطقه در طول یک هفته هر لحظه بمباران اتفاق می افتد، اما دشمن بداند که برای رسیدن به هدف یعنی نجات از سلطه دشمن و بیرون کردن یک غاصب از خانه، مبارزه مردم فلسطین ادامه دارد.

وی بیان کرد: امروز بعد از نماز جمعه، مردم کرمان در راهپیمایی موضع خودشان را علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام و بیان می کنند که اگر چه دستمان به این دشمن جنایتکار نمی رسد اما در حمایت از مردم در فلسطین صدایمان را به گوشش جهانیان خواهیم رساند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: شرکت در تظاهرات و کمک های نقدی می تواند در کمک به مردم فلسطین موثر باشد و در این راستا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی برای دریافت کمک های نقدی مردم کرده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق رسانه های خود در حال تزریق تحلیل های غلط از جنگ غزه است، بیان کرد: دشمن صهیونیستی در جنگ غزه، وحشیانه و با پررویی آب، برق، غذا و دارو را بر روی مردم قطع و اعلام کرده حتی یک نفر را زنده نمی‌گذارد.

حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد: هر کس در هر لباس و جایگاهی و به هر شکلی از این غاصبان و متجاوزان حمایت کند به یقین در جبهه آنها است.

وی همچنین گفت: دولت خدمتگزار و مسئولان تلاشگر مشغول خدمت هستند و هر روز ماجرایی به نتیجه می رسد اما تبلیغات رسانه ای نمی تواند همه این اقدامات را پوشش دهد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: از مسئولان می خواهیم کارهایشان را ارزیابی و نقاط ضعف را پیدا و اصلاح کنند.
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: مسئولان به نظرات دیگران اهمیت دهند، نظر مردم و فرهیختگان را در فضای کارشناسی بشنوند و در جمع بندی ها لحاظ کنند.
وی همچنین خطاب به شهروندان اشاره کرد: برای انتخابات به فکر باشیم، بهترین افراد را انتخاب و در جهت افزایش مشارکت تلاش کنیم.
حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد: سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) است که از مسئولان می خواهیم در این راستا برنامه ریزی کنند و آنگونه که شایسته است این مراسم برگزار شود.

وی بیان کرد: به مساله بی حجابی نباید عادت کنیم و از مسئولان می خواهیم به وظیفه قانونی عمل کنند؛ مردم نیز در این زمینه حساس باشند و از مولفه های جهاد تبیین برای روشن کردن افراد غافل بهره بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha