۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85257054
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گیلانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند

رشت - ایرنا - مردم سراسر استان گیلان امروز همراه و همگام با سایر هموطنان در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین و مردم مظلوم و ستمدیده غزه بعد از نماز عبادی، سیاسی جمعه به خیابان‌ها آمدند و جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی حماسی و شکوهمند مردم در محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل و به شکرانه پیروزی مبارزان فلسطین با حضور پرشور اقشار مختلف در شهرها و روستاهای استان برگزار شد.

مردم ولایی و انقلابی گیل و دیلم امروز در حمایت از گروه‌های مقاومت و بر علیه رژیم غاصب اسرائیل همگام با سایر هموطنان در کنار هم، شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرشور ضمن ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و اعلام حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

این راهپیمایی در رشت مرکز استان گیلان بعد از برگزاری نماز جمعه از میدان مصلی به سمت میدان فرهنگ با حضور گسترده مردم نمازگزار برگزار شد، راهپیمایان یکصدا با هم در حمایت از مردم غزه شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل ننگت باد سر دادند.

جمعی از راهپیمایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین عنوان کردند: آمده ایم تا ضمن محکومیت جنایات جنگی رژیم جعلی اسرائیل، نفرت و انزجار مان را به آنان و غربی ها اعلام کنیم.

آنان در حاشیه برگزاری این راهپیمایی با تاکید بر اینکه از گروه‌های مقاومت به ویژه مردم مقاوم فلسطین حمایت می‌کنیم، افزودند: امروز یکدل و یکصدا با سایر هموظنان آمده ایم تا با حمایت از مردم غزه قوت قلبی برای مقاومت فلسطین باشیم.

بانویی میانسال که در حمایت از مردم غزه و گروه‌های مقاومت در رشت یکصدا با سایر شرکت کنندگان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می داد با چشمانی اشکبار به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در این راهپیمایی کمترین کاری است که برای حمایت از مردم ستم کشیده فلسطین برای کودکانی که بیگناه در خون خود می غلطتند و مادرانی که بزرگ شدن فرزندانشان را نمی بینند، انجام می دهم.

وی با نشان دادن سیل خروشان مردم شهر رشت در این راهپیمایی خاطر نشان کرد: این جمع شدن مردمی در کنار هم نشان از اتحاد مردم در دفاع از ملت فلسطین و محکومیت اسرائیل کودک کش است، این رژیم بداند که ماندنی نیست و به دست ملت مظلوم فلسطین نابود می شود.

محمد نوجوان ۱۵ ساله که همراه ۲ نفر از همسالان خود در کنار سایر راهپیمایان با شعار «مرگ بر اسرائیل» حمایت از مردم غزه را فریاد می‌زد، به خبرنگار ایرنا گفت: برای حمایت از همسالانم در فلسطین به همراه دوستانم در این راهپیمایی شرکت کردم تا بدانند که ما نیز در کنار آنان هستیم و حمایتشان می کنیم.

در پایان قطعنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی مبارزان فلسطینی قرائت شد، در بخشی از این قطعنامه آمده‌است: اسرائیل رفتنی است و عملیات کوبنده مبارزان فلسطینی در یوم‌الله پانزدهم مهر نخستین گام برای فرو ریختن بنیان‌های سست این رژیم منحوس است.

در ایین قطعنامه تاکید شده است، ضربات مهلک و نابود کننده و قوی‌تر ملت به پا خاسته فلسطین برای هدم این جرثومه فساد در پیش است و به آمریکا هشدار می‌دهیم بیش از این برای حفظ حیات رو به اضمحلال این ولیده منحوس و اسب مرده تلاش نکند.

حضور گسترده و پرشور امروز مردم همیشه در صحنه ایرانی اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و گروه های مقاومت باردیگر لرزه به جان رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است، امام جمعه رشت نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و عملیات شکوهمند طوفان الاقصی گفت: رژیم غاصب اسرائیل از این به بعد نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

مقاومت فلسطین خواب آرام را از رژیم صهیونیستی گرفت

شعله‌های سوزان خشم ملت مظلوم فلسطین، اسرائیل را نابود می کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha