سهمیه عشایر چهارمحال و بختیاری در طرح تولید قراردادی گوشت قرمز ۵۰ هزار راس دام است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح تولید قراردادی گوشت گفت: سهمیه عشایر این استان در اجرای طرح قراردادی گوشت قرمز تامین ۵۰ هزار راس دام تا پایان سال‌جاری است.

به گزارش ایرنا، حسین برزگر روز جمعه در حاشیه بازدید مشاور وزیر جهادکشاورزی و فرمانده بسیج این وزارتخانه از مرکز جهاد کشاورزی بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: اجرای طرح تولید قراردادی می‌تواند باعث افزایش درآمد عشایر شود.

وی با اشاره به ارزش تولیدات بخش کشاورزی کوهرنگ افزود: با توجه به دوره کوتاه کشت ارزش تولیدات در بخش زراعی و باغی این شهرستان پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است که البته با اصلاح الگوی کشت ارزش تولیدات در این بخش افزایش می‌یابد.

برزگر به ارزش تولیدات حوزه تولیدات دام کوهرنگ اشاره و تصریح کرد: وجود ۹۳۶ هزار دام سبک و سنگین و اقلیم هوایی و گیاهی باعث جایگاه مطلوب این شهرستان در حوزه تولیدات دامی شده است.

وی یادآور شد: توسعه زنبورداری و کشت گیاهان دارویی با همکاری بنیاد برکت و تکمیل زنجیره تولید عسل و گوشت قرمز در شهرستان کوهرنگ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha