۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸
کد خبر: 85257248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهکارهای صرفه جویی مصرف آب در شهرستان ری اجرایی شد

شهرری - ایرنا - مدیر آبفای منطقه ۶ شهرستان ری استان تهران گفت: این اداره با برنامه های فرهنگی راهکارهای خوبی را برای صرفه جویی در مصرف آب تدارک دیده است و اجرای این راهکارها از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا امید صابری روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف بهینه و معقول آب در بخش خانگی، مستلزم فرهنگسازی استفاده از وسایل کاهنده همچنین استفاده از وسایل خانگی با مصرف استاندارد است.

وی افزود: در همین راستا از طرف شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهرستان ری راهکارهای مناسبی برای شهروندان از طریق برنامه های متنوع فرهنگی ارائه شده است.

مدیر آبفای منطقه ۶ شهرستان ری با اشاره به هزینه بالای تولید آب و برق در کشور گفت: باید به مردم اطلاع رسانی شود آب و برقی که با قیمت کمتر از قیمت تمام شده تولید در اختیار آنان قرار می گیرد، سرمایه ملی است و باید برای مصرف بهینه آن تلاش کرد.

وی گفت: اطلاع رسانی به مردم برای مصرف صحیح انرژی یک کار فرهنگی است و موجب هدایت مردم در مدیریت مصرف بهینه منابع انرژی خواهد شد.

صابری افزود: استان تهران در زمره اقلیم‌های خشک و نیمه خشک قرار دارد و چنانچه مصرف آب مدیریت نشود روزی فرا خواهد رسید که حتی دسترسی به آب شرب نیز غیرممکن شود.

امام جمعه شهر قیامدشت هم گفت: برای عبور از بحران کم آبی لازم است که مردم و مسئولان با هم همراه و متحد شوند.

حجت‌الاسلام جعفر طرزی در جمع خبرنگاران در مصلی شهر قیامدشت اظهار داشت: در این دوران ما یکی از مقاطع حساس را سپری می کنیم چرا که در چند سال گذشته متأسفانه شاهد بارش کم باران بودیم و به دلیل اینکه ایران در منطقه گرم و خشک جهان قرار دارد باید نگران کمبود آب باشیم.

وی گفت: در این دوران کمبود آب بسیاری از هموطنان ما را آزار می دهد حتی در شهرهای حاشیه تهران نیز کمبود آب یا بی آبی حس می شود لذا همه باید برای عبور از این بحران دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

امام جمعه شهر قیامدشت ادامه داد: وقتی می گوییم صرفه جویی، نه اینکه آب مصرف نکنیم بلکه مصرف درست مدنظر است ولی در مصارف خانگی شاهد اتلاف بسیاری از منابع طبیعی بخصوص آب هستیم.

وی گفت: اگر می خواهیم با کمبود یا قحطی آب مواجه نشویم باید درست مصرف کردن را بیاموزیم و امیدواریم امسال سال پربارشی باشد و از این وظعیت نابسامان خارج شویم. 

حجت‌الاسلام طرزی افزود: با همه تلاش شرکت آبفا در حال حاضر اطراف ما چند روستا از نعمت آب محروم هستند که درخواست داریم اقدامات لازم درخصوص رفع مشکل آب این روستاها انجام شود.

قیام دشت مرکز بخش خاوران در شهرستان ری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha