حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل و ارسال جنگنده های تهاجمی ای۱۰ وارتداگ به منطقه

نیویورک – ایرنا-  آمریکا در پی عملیات غافلگیر کننده طوفان الاقصی و وحشت رژیم اسرائیل ، یک اسکادران از جنگنده های  ای ۱۰ وارتداگ را  به عنوان بخشی از تلاش ها جهت تقویت تل آویو به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که تصمیم برای اعزام اسکادران ۳۵۴ نیروی هوایی به این منطقه برای ارسال پیام به بازیگران دولتی و غیردولتی است. این اسکادران در پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان در نزدیکی توسان، آریزونا مستقر است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا در حمایت خود از دفاع از اسرائیل قاطع است و به هر نهادی که در نظر دارد از این درگیری و این جنگ برای تشدید خشونت سو استفاده کند، هشدار می دهد.

پنتاگون همچنین تأیید کرد که موشک های سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین را به همراه گلوله های توپخانه و مهمات به اسرائیل ارسال خواهد کرد. این مقام وزارت دفاع گفت که این حمایت بر تلاش آمریکا برای تهیه تسلیحات برای اوکراین در مبارزه با روسیه تأثیری نخواهد داشت.

وی گفت: «ما قادریم از اوکراین و اسرائیل در ساعات ضروری حمایت کنیم. اوکراین از آزادی خود در برابر استبداد روسیه دفاع می کند و اسرائیل از مردم خود در برابر اقدامات تروریستی وحشتناک دفاع می کند. ما احساس می کنیم که می توانیم و باید هر دو را انجام دهیم».

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد همانطور که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از تل‌آویو حمایت می کند.

وی هفته گذشته را که مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی حمله کرد، «یک هفته بد» اعلام کرد.

این مقام آمریکایی که روسایش در گذشته اعتراف کرده بودند که خود آمریکا داعش را به وجود آورده، مقاومت فلسطین را به "داعش" تشبیه کرد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین با عملیات طوفان الاقصی به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین واکنش نشان داد و تل آویو را غافلگیر کرد. در مقابل، آمریکا و متحدانش که نگران از بین رفتن این رژیم هستند تلاش می کنند با تنفس مصنوعی، این رژیم را زنده نگه دارند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha