امیر عبداللهیان: مواضع سوریه در حمایت از فلسطین همواره قوی و مؤثر بوده است

دمشق- ایرنا- وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه مواضع سوریه در حمایت از فلسطین همواره قوی و مؤثر بوده است، گفت: سوریه در طول دهه‌های متمادی همواره حامی فلسطین بوده و همواره رسالت عربی و انسانی خود را در حمایت از فلسطین به نحو احسن انجام داده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ امیرعبداللهیان در جریان سفر به این کشور به عنوان سومین مقصد سفرهای منطقه‌ای خود پیرامون مساله فلسطین با مقامات عالی‌رتبه سوری رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اینکه مواضع سوریه در حمایت از فلسطین همواره قوی و مؤثر بوده است، مشورت و تبادل نظر با سوریه در خصوص تحولات فلسطین را مهمترین هدف سفر خود به دمشق خواند و گفت: سوریه در طول دهه‌های متمادی همواره حامی فلسطین بوده و همواره رسالت عربی و انسانی خود را در حمایت از فلسطین به نحو احسن انجام داده است، فلذا فلسطینی‌ها قطعا هیچگاه حمایت سوریه از خود را فراموش نخواهند کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات جنگی و اقدام جنون آمیز رژیم صهیونیستی در کشتار بیرحمانه شهروندان فلسطینی گفت، هیچ وجدان بیداری کشتار زنان و کودکان و مردم بیدفاع در غزه توسط جنایتکاران صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز گفت عملیات اخیر فلسطینی ها، دفاع از کرامت و حقوق خود در مقابل اقدامات و جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بود و جنایات جنگی جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه هیچ توجیه قابل دفاعی ندارد.

وی افزود شکست اخیر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر حقیقت ادبیات رایج جنگ ۳۳ روزه را اثبات کرد که اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است.

در این دیدار برخی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،وزیر امور خارجه روز پنجشنبه سفر به کشورهای حوزه مقاومت را با هدف رایزنی پیرامون موضوع فلسطین آغاز کرد.

امیرعبداللهیان روز پنج شنبه با نخست وزیر و مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد و پس از آن بغداد را ترک کرد.

وزیر خارجه کشورمان پس از آن به لبنان رفت و با دبیرکل حزب‌الله، رئیس پارلمان لبنان، وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار و بیروت را به مقصد دمشق ترک کرد.

سوریه سومین مقصد سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha