۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85257324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

در آستانه جنایتی هولناک؛ هشدار سازمان ملل: منابع ما درغزه به زودی پایان می یابد

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در آستانه جنایت هولناک دیگر رژیم اشغالگر قدس و وقوع فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه در پی ناتوانی این رژیم در برابر عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرد: همکاران ما اطلاع داده اند که منابع سازمان ملل برای نوار غزه به زودی پایان می یابد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران گفت: لازم است مقامات اسرائیل از همه غیرنظامیان در پناهگاه های آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) از جمله مدارس محافظت کنند.

دوجاریک در خصوص کشته شدن یک گزارشگر و عکاس رویترز در غزه گفت: ما به همه خبرنگاران تسلیت می گوییم. این یک نمونه دیگر از خطرات روزانه در مقابل خبرنگاران است. ما امیدواریم برای مشخص شدن جزییات دقیق کشته شدن این خبرنگار تحقیقات انجام شود.

به گزارش ایرنا از نیویورک، مارتین گریفیتس معاون دبیرکل در امور بشردوستانه نیز با بیان اینکه محاصره غیرنظامیان غزه در حال کوچک شدن است، گفت: چگونه قرار است ۱.۱ میلیون نفر در کمتر از ۲۴ ساعت در یک منطقه جنگی پرجمعیت حرکت کنند؟

این مقام ارشد سازمان ملل گفت از عواقب انسانی دستور تخلیه غزه بسیار نگران هستم.

دفتر سازمان ملل متحد در فلسطین در بیانیه‌ای از دولت اسرائیل خواست تا اعلامیه خود مبنی بر انتقال فوری آژانس‌های سازمان ملل و فلسطینی‌ها به جنوب غزه را بدون هیچ گونه تضمینی برای امنیت یا بازگشت آنها لغو کند و گفت که این امر باعث یک فاجعه انسانی خواهد شد و باید از آن جلوگیری شود.

غزه از روز چهارشنبه دچار قطعی کامل برق شده است که خدمات ضروری بهداشتی، آب و فاضلاب را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیمارستان‌ها روزانه فقط چند ساعت برق دارند، زیرا آنها مجبورند ذخایر سوخت را جیره‌بندی کنند. آنها همچنین با کمبود شدید دارو و خون مواجه هستند.

کمبود برق امنیت غذایی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و دستگاه های یخچالی و آبیاری را مختل می کند.

در حال حاضر هیچ کمکی به نوار غزه نمی رسد، زیرا گذرگاه های مرزی بسته است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با صدور فراخوان جدیدی برای فلسطین اشغالی، خواستار کمک ۲۹۴ میلیون دلاری برای رفع فوری ترین نیازهای ۱.۲۶ میلیون نفر در غزه و کرانه باختری به مدت سه ماه شده است.

این درخواست قبل از تحولات اخیر صادر شده است، اما بر شدت نیازها در منطقه حتی قبل از وضعیت فعلی تأکید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha