۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85257325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: مسکو و تهران برای صلح در خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه روز جمعه پس از دیدار میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه و کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو اعلام کرد که مسکو و تهران برای صلح در خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "تاس", در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: دو طرف در گفتگوهای خود, به موضوعات مهم منطقه‌ای پرداختند و بر اوضاع در نوار غزه و اطراف آن توجه کردند. آن‌ها بر لزوم توقف سریع حملات برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و خشونت علیه غیرنظامیان تاکید کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: آن‌ها بر تمایل دو کشور برای هماهنگی تلاش‌ها به منظور یافتن راه حل‌های موثر برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند.
به گزارش ایرنا, «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در یک نشست خبری بعد از اجلاس سران کشورهای مشترک المنافع در بیشکک قزقیزستان، در پاسخ به سوالی درباره جنگ غزه گفت: حمله حماس به اسرائیل، هم از نظر مقیاس و هم از نظر ویژگی‌های آن در تاریخ سابقه ندارد.
وی پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله مقاومت فلسطین را وحشیانه دانست و افزود: صحبت‌هایی در میان مقامات آمریکایی برای استفاده از گزینه‌های نظامی یا غیرنظامی برای پاسخ به حمله حماس شنیده می‌شود که از جمله آن‌ها، محاصره این منطقه مثل محاصره لنینگراد در دوران جنگ جهانی دوم است.
گمانه زنی‌ها درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوز به این باریکه، یک هزار و ۷۹۹ نفر شهید و ۶هزار و ۳۸۸ نفر مجروح شده‌اند.
در کرانه باختری نیز از روز شنبه تا کنون، ۴۴ فلسطینی شهید و بیش از ۷۰۰ نفر مجروح شدند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، هزار و ۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده و سه هزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.


https://tass.com/politics/1690357

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha