«جیم جردن» گزینه حزب جمهوری‌خواه، برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شد

تهران_ ایرنا_ نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس آمریکا، روز جمعه جیم جردن را در یک جلسه‌ غیرعلنی به عنوان نماینده خود برای ریاست مجلس نمایندگان انتخاب کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جیم جردن روز گذشته به وقت محلی از طرف حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامرد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.

این انتخابات پشت‌درهای بسته و به صورت غیر علنی برگزار شد. جردن یکی از متحدان دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا است.
پس از آنکه هشت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با حمایت دموکرات‌ها، کوین مک‌کارتی را از سمت ریاست مجلس آمریکا، به دلیل انعطاف در برابر دولت بایدن و پذیرفتن برنامه‌ بودجه در آخرین ساعت‌ مقرر، عزل کردند؛ استیو اسکالیز رهبر اکثریت مجلس نمایندگان از ایالت لوئیزیانا، و جیم جردن رییس پیشین کمیته‌ قضایی از ایالت اوهایو سعی کردند تا جای مک کارتی را در کنگره آمریکا بگیرند.
تا روز پنجشنبه روشن بود که اسکالیز نمی‌تواند آرای اکثریت جمهوری‌ خواهان را بدست آورد؛ اما وضعیت برای جیم جردن نیز بهتر نبود.
جردن جمهوری‌ خواهی است در زمان دو بار استیضاح ترامپ طی سال‌ ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ حامی او بود و حالا ترامپ از خالی بودن پست مک کارتی استفاده کرده و با اعمال قدرت در کنگره یکی از افراد وفادار خویش (جیم جردن) را به صندلی ریاست مجلس آمریکا نشانده است.
جیم جردن از روستای فوق‌ محافظه کار از شمال اوهایو یکی از بنیان گذاران حزب تندرو و آزادی مجلس نمایندگان است.
جیم جردن کیست؟
او پیش از ورود به سیاست در دبیرستان و دانشگاه قهرمان کشتی بود سپس در دانشگاه مربی کشتی شد و در طول دوران حرفه‌ای سبک (عوام گرایی) خود را تقویت کرد.
زمانی که جردن در سال ۲۰۱۸ وارد سیاست شد، چشم پوشی او از آزار و اذیت جنسی گسترده اعضای کشتی توسط پزشک تیم در دانشگاه، زندگی سیاسی او را تهدید می‌کرد. وی تمامی اتهامات در این باره را رد کرد.
جردن در کنگره به دلیل پیشینه‌ کشتی در کارنامه‌ خود، عنوان «مبارز» را دارد.
جردن در سال ۲۰۱۳ برای تعطیلی دولت بارک اوباما، به علت برنام بیمه درمانی او و در سال ۲۰۱۸ به علت اصلاحات قانون مهاجرتی فشار آورد.
در سال ۲۰۱۵ او بخشی از گروهی بود که جان بینر را (به همان روش عزل مک کارتی) تهدید به غزل کرد. بینر در آن زمان رییس کنگره آمریکا بود.
یک موسسه‌ تحقیقاتی به نام مرکز قانون گذاری موثر، جردن را در طول ۱۶ سال سابقه‌ حضور در مجلس آمریکا جزو کم اثرترین قانون گذاران معرفی کرد.
او همچنین به عنوان یکی از وفادارترین محتدان ترامپ در کنگره مشهور است؛ به ویژه در طول مراحل استیضاح و ترویج ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات ۲۰۲۰ با تقلب گسترده خدشه دار شده است. در ابتدای آگوست (مرداد/ شهریور) ۲۰۲۰، او اعلام کرد که دموکرات‌ها در تلاش برای تقلب در نتایج انتخابات از طریق رای‌های پستی هستند، مصاحبه‌های رسانه‌ای متعددی انجام داد و اصرار داشت که ترامپ در انتخابات پیروز شده است، در یک گردهمایی Stop the Steal در پنسیلوانیا و در مجلس نمایندگان سخنرانی کرد. صبح روز ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) ۲۰۲۱، برای اعتراض به نتایج انتخابات آریزونا حاضر شد.
پیشتر یک نظرسنجی از اعضای حزب جمهوری‌خواه نشان داده بود که بیشتر آنها می‌گویند مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان باید یک رئیس را انتخاب کند که به دونالد ترامپ وفادار باشد و از تحقیقات برای استیضاح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حمایت کند.

آن دسته از جمهوری‌خواهان که تحت عنوان «MAGA» (آمریکا را دوباره بزرگ کنیم) شناخته می‌شوند، کمتر تمایلی به دادن امتیاز به دموکرات‌ها دارند چرا که تنها ۴۳ درصد گفتند که رئیس مجلس بعدی باید با دموکرات‌ها کار کند و ۸۴ درصد گفتند که آن شخص باید به ترامپ وفادار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha