ابوالفضل فکوری روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رویکرد پژوهشمحور از جمله حلقههای مهمِ مفقوده در لایههای تصمیمگیر، تصمیمساز و مدیریت دستگاههای دولتی است متأسفانه این امر در آموزشوپرورش بروز و نمود بیشتری داشته چرا که تعلیموتربیت باید بطور مداوم توسط پژوهشهای تخصصی این حوزه بروز شود.
وی افزود: پیچیدگی و روز آمدی مسائل تعلیموتربیت، جابهجایی مداوم مسوولان لایههای مختلف آموزشوپرورش و دانشگاه فرهنگیان، عدم اتصال کارآمد میان مدیران گذشته و استفاده از تجارب مثبت و منفی آنها منجر به شکلگیری یک دور باطل در دستگاههای اداری میشود، به گونهای که دیده شده رویههایی که سالها نه تنها سودی برای دانشآموز و نظام مدرسه نداشته؛ بلکه اثرات منفی آنها سالها گریبانگیر مخاطب آموزشوپرورش شده است.
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از سوی دیگر نبود یک قوه عاقلهای که بتواند بازوی فکری معلمان و مسوولان آموزش و پرورش باشد احساس میشود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در ساختار آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پژوهشسراهایی وجود دارد، متأسفانه نتوانسته پاسخگوی نیاز امروز دستگاه تعلیم و تربیت استان باشد؛ بنابراین به جهت تسهیل برنامهریزی و طراحیهای آموزشی در این استان پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش با حضور معلمان و دانشجو معلمان پژوهشگر و شبکه ادوار جنبش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ساخته خواهد شد.
نظر شما