۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85257502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست مردم برای تجهیز بیمارستان شهرستان صنعتی اشتهارد

کرج - ایرنا - آنطور که ساکنان شهرستان اشتهارد استان البرز می گویند، وضعیت فیزیکی و خدمات عمومی و تخصصی تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی بیش از ۴۵ سال مناسب نیست و به کمترین سطح خود تنزل پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان اشتهارد با استقرار بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال، نیمه فعال و در دست ساخت، جمعیت ثابت و شناور آن از حدود ۳۵ هزار نفر در دهه ۷۰ اکنون به بالای ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

در این میان بنا به گفته شهروندان اشتهاردی ، حوادث متعدد جاده ای و صدمات ناشی از فعالیت حین کار برای کارگران صنایع اشتهارد در کنار سایر بیماری ها سبب شده تا بالگرد امدادی اورژانس یا آمبولانس ها مهمترین ناجی حادثه دیدگان ، بیماران و مادران زائو در این شهرستان باشند.

آنطور که ساکنان اشتهارد می گویند: نگاه ها از گذشته تاکنون به لحاظ خدمات درمانی به این شهرستان در کمترین سطح خود قرار دارد و در واقع اشتهارد یکی از محرومترین مناطق کشور از این حیث به شمار می رود.

فاطمه رحیمی از جمله شهروندانی است که می گوید: خدمات مامایی در بیمارستان اشتهارد وجود دارد اما بخش زنان و زایمان این بیمارستان از متخصص این بخش بی بهره است و مادران زائو به کرج انتقال می یابند.

وی ادامه داد: کاستی های بیمارستان اشتهارد از سطح پزشکی عمومی تا متخصص وجود دارد و در این حال دارو و امکانات درمانی بیمارستان مطلوب نیست ؛ کمبودهای بیمارستان اشتهارد از سیستم گرمایشی گرفته تا خدمات درمانی و پزشکی فراوان است .

احمد صدری شهروند دیگر اشتهاردی به نشست و برخاست های مکرر بالگرد امدادی اورژانس در این شهرستان اشاره کرد و گفت: گاهی حوادث رانندگی یا حین کار در این شهرستان کارگری بالا می رود و بیمارستان امکانات و خدمات پزشکی برای درمان حادثه دیدگان در اختیار ندارد به همین دلیل

مسوولان درمانی اشتهارد برای انتقال حادثه دیدگان یا بیماران بدحال به کرج و تهران دست به دامان اورژانس هوایی می شوند که خدمات بالگرد در شب هنگام مقدور نیست.

درخواست مردم برای تجهیز بیمارستان شهرستان صنعتی اشتهارد

وی با اشاره به استقرار ده ها واحد تولیدی و صنعتی در اشتهارد بیان کرد: تعداد حوادث حین کار برای کارگران در واحدهای صنعتی این شهرستان کم نیست از این رو باید شهرستان اشتهارد به لحاظ خدمات درمانی ویژه دیده شود.

این شهروند اشتهاردی تاکید داشت که مسوولان اجرایی و دانشگاه علوم پزشکی البرز برای تجهیز بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان چاره جویی اساسی کنند.

بیمارستان اشتهارد در حد و قواره یک درمانگاه کوچک

درخواست مردم برای تجهیز بیمارستان شهرستان صنعتی اشتهارد

در این میان رییس شورای اسلامی شهر اشتهارد با ابراز نارضایتی از وضعیت بیمارستان این شهرستان و تائید اظهارات مردم اعلام داشتند که بیمارستان اشتهارد به لحاظ خدمات در حد و قواره یک درمانگاه بیش نیست .

عبدالله هادی با اشاره به اینکه ساختمان بیمارستان اشتهارد بیش از ۴۵ سال قدمت دارد، ادامه داد: مرمت و نوسازی این بیمارستان، نخستین مطالبه مردم به لحاظ مناسب سازی مکان خدمات درمانی به بیماران وحادثه دیدگان است.

وی با اشاره به وقوع چند حادثه برای بیماران در بیمارستان اشتهارد طی سال های گذشته تاکنون،گفت: بررسی ها نشان می دهد که از مجموع ۳۲ تخت این بیمارستان تنها ۶ تخت آن فعال است. عدم استقرار پزشکان متخصص و حتی عمومی در بیمارستان اشتهارد در کنار نبود بخش های تخصصی تشخیصی و درمانی از عمده مشکلات اشتهارد است.

هادی تاکید کرد: بیمارستان اشتهارد حتی به اندازه یک درمانگاه امکانات و خدمات ندارد و تنها نام بیمارستان را به یدک می کشد؛ این درحالی است که طبق گزارش های رسمی ، کمبود نیروی کار سبب شده تا بخش عمده ظرفیت اشتغال صنایع مستقر در سه شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد خالی باشد و در آینده نزدیک با ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی ضمن تامین نیروی کار ،جمعیت اشتهارد به بالای ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

وی تاکید کرد: کاستی های درمانی اشتهارد در ادوار گذشته تاکنون به مسوولان منعکس شده و امیدورایم در دولت سیزدهم شاهد نگاه ویژه به این بیمارستان باشیم .

رییس شورای شهر اشتهارد با قدردانی از تلاش مسوولان دولت سیزدهم برای انتقال آب شیرین به اشتهارد گفت : امیدواریم مشکلات بیمارستان این شهرستان هم برطرف شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی ها ،سیستم الکترونیکی بیمارستان اشتهارد قطع است و به همین دلیل بخشی از خدمات با مشکل مواجه شده است، از نبود مخزن ذخیره آب در این بیمارستان به عنوان بخشی دیگری از مشکلات برشمرد.

تلاش برای رفع مشکلات درمانی اشتهارد

درخواست مردم برای تجهیز بیمارستان شهرستان صنعتی اشتهارد

دکتر کوروش سلیمی مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیص درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز به نمایندگی از این معاونت درخصوص کاستی های بیمارستان اشتهارد گفت: در این شهرستان کاستی ها و مشکلات درمانی وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی به تناسب امکانات تاکنون به ساکنان اشتهارد خدمات ارائه داده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ پزشک عمومی در بیمارستان اشتهارد استقرار دارند و خدمات پزشکان متخصص مانند اطفال،چشم ، جراحی عمومی، رادیولوژی و قلب عروق به صورت ۲ روز در هفته در این شهرستان دنبال می شود، گفت: یکی از مشکلات عدم استقبال پزشکان عمومی و متخصص برای استقرار در اشتهارد است.

سلیمی ادامه داد: به همین دلیل در زمان اضطرار از بالگرد امدادی و آمبولانس برای انتقال بیماران و حادثه دیدگان وخیم حال اشتهارد به کرج استفاده می شود که البته در صورت نیاز شبانه ، بالگرد امدای نمی تواند خدمات ارائه دهد و از آمبولانس ها استفاده می شود.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات پزشکی عمومی و متخصص به ساکنان اشتهارد بهره گیری از پزشکان طرحی یا کمیسیونی است که تلاش ها در این زمینه برای تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بیمارستان اشتهارد ادامه دارد.

سلیمی گفت : تعیین مشوق ها مانند دریافت مجوز مطب و درمانگاه برای اشتهارد راهکار دیگری است که به واسطه آن در تلاش هستیم تا پزشکان عمومی و متخصص را به این شهرستان محروم اعزام کنیم .

وی با بیان اینکه قطعی سیستم الکترونیکی بیمارستان اشتهارد برطرف شده است ، افزود: اقداماتی برای تجهیز این بیمارستان و بخش های تخصصی و تشخیصی آغاز شده است .

استمداد از خیرین

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه بیمارستان اشتهارد به مکان نشست و برخاست بالگرد مجهز شده است، گفت: با توجه به قیمت بالای تجهیزات پزشکی در تلاش هستیم با کمک خیرین عرصه سلامت برای تجهیز و بهسازی بیمارستان اشتهارد اقدام کنیم .

وی با اشاره به این موضوع که جمعیت شهرستان اشتهارد در حال افزایش است، افزود: به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی برنامه های متعددی مانند تجهیز بیمارستان ، تامین نیروی متخصص پزشکی و صدور مجوز برای ساخت وراه اندازی درمانگاه های خصوصی و داروخانه در این شهرستان در دست اقدام دارد.

سلیمی با بیان اینکه اکنون مجوز فعالیت مطب جدید پزشکی در کرج و دیگر مناطق البرز به دلیل اشباع داده نمی شود،گفت : در این حال اشتهارد تنها منطقه استان البرز است که به خاطر شرایط خاص جغرافیایی، اقتصادی و گردشگری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی گفت : اکنون مهمترین مشکل بیمارستان اشتهارد نبود متخصص زنان و زایمان است که دراین زمینه نیز اقدام خواهد شد.

سلیمی در عین حال تائید کرد که بخش عمده ساختمان های بیمارستانی استان البرز از جمله اشتهارد قدیمی است و نیاز به بهسازی دارند و انتظار می رود خیرین سلامت در این بخش به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان بیایند.

وی با بیان اینکه استان البرز در دهه های گذشته از محرومیت امکانات درمانی و بیمارستانی رنج می برد، یادآور شد: این استان تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت در دهه ۹۰ تعداد ۸۰۰ تخت بیمارستانی فعال داشت که یک هزارو ۲۰۰ تخت تا پایان این دهه به آنها افزوده شد و اکنون با اهتمام دولت سیزدهم تعداد تخت ها ۲ برابر شده است.

طبق گزارش رسمی ، ساختمان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) اشتهارد در زمینی حدود ۲ هکتار و با زیر بنای حدود چهار هزار متر مربع توسط خیرین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است که تا سال ۱۳۷۲ به صورت درمانگاه فعالیت داشت و از آن سال به بعد بیمارستان ارتقا یافت.

شهرستان اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha